קבינט הקורונה אישר: שינויים משמעותיים בתו הירוק החדש

חברי ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה, קבעו כי מ-11 באוקטובר בחללים פתוחים במסעדות ובריכות שחייה מקורות - יוחל מתווה התו הסגול ויבוטל הצורך בתו הירוק | בשל מגבלות טכניות חובת סריקת הברקוד של התו הירוק החדש נדחתה ל-17 באוקטובר

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/10/21 08:33 א בחשון התשפב

קבינט הקורונה אישר: שינויים משמעותיים בתו הירוק החדש
שוב. שינויים בתו הירוק, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הירידה בתחלואת נגיף הקורונה הובילה לשינוי משמעותי בהגבלות התו הירוק החדש. שרי קבינט הקורונה אישרו אמש (ד') במשאל טלפוני כי התו הירוק יבוטל בחללים פתוחים החל מיום שני בשבוע הבא. כמו כן, אישרו השרים דחייה נוספת בשימוש בתו הירוק החדש, וקבעו כי חובת האכיפה תחל רק מיום ראשון בעוד שבועיים.

החלטות השרים

  • פעילויות בחלל פתוח כמו טיולי ג'יפים, קיאקים וכד' - יוחל בהן מתווה התו הסגול החל מיום שישי, 08 באוקטובר,  ב' בחשוון.
  • חללים פתוחים במסעדות ובריכות שחייה מקורות - יוחל בהם מתווה התו הסגול החל מיום שני הבא, 11 באוקטוב, ה' בחשון.
  • סריקת התו הירוק על ידי ברקוד - בשל מגבלות טכניות וקשיים בקרב אוכלוסיות מיוחדות, בשלב זה יחול גם התו הירוק הקיים. האכיפה לסריקה בברקוד תחל ביום ראשון, 17 באוקטובר, י"א בחשוון.
  • ההחלטה בעניין חדרי כושר תתקבל בהמשך - עד אז אין שינוי.

(דברי ראש הממשלה בפתח ישיבת ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה)

בשל קשיים טכניים, אשר אינם מאפשרים בשלב זה לחלק מהזכאים להנפיק את התו הירוק החדש, אישרה הממשלה, כי עד יום ראשון בעוד עשרה ימים, ניתן יהיה להציג תעודת קורונה - תעודה המחליפה את תעודת המחלים/מחוסן, אשר כוללת תיעוד תאריכי חיסון והחלמה. 

השימוש בתעודת קורונה נועד למי שזכאי לתו הירוק החדש ואינו מצליח להנפיקו, וניתן יהיה להציגה בכניסה לבתי עסק הפועלים בתו ירוק. ניתן להנפיק את תעודת הקורונה באתר משרד הבריאות, רמזור: ניתן להיכנס ללינק הבא ולפעול לפי הנחיות.