ראש קבינט המומחים לקורונה מזהיר: ההגבלות לא יוסרו בקרוב

פרופסור רן בליצר אמר כי למרות הירידה בתחלואה יש להיערך לחורף כדי להימנע מהפתעות הווריאנטים. "אולי נצטרך לנקוט החלטות יותר פרועות מאשר לעטות מסיכה בחלל סגור" | בבסיסי צה"ל התו הירוק נכנס לתוקף

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 05/10/21 08:44 כט בתשרי התשפב

ראש קבינט המומחים לקורונה מזהיר: ההגבלות לא יוסרו בקרוב
הגבלת קורונה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

החזרה לשגרה ולבתי הספר לאחר החגים טומנת בחובה גם חשש מעלייה בתחלואת הקורונה, אך נתוני משרד הבריאות של הימים האחרונים מראים שיפור קל כאשר מספר החולים קטן נמצא בירידה. יחד עם זאת, עדיין אין סיבה לחגיגה. 

בראיון שהעניק הבוקר לגל"צ ראש קבינט המומחים המייעץ ל'מגן ישראל', פרופסור רן בליצר, אמר כי לדעתו ההגבלות לא יוסרו בקרוב, זאת עקב החודשים הקרובים. "אנחנו צריכים להיערך לחורף, כדי להימנע מהפתעות כמו עם זן האלפא והדלתא. אם נבטל את ההנחיות נהיה חשופים ואולי נצטרך לנקוט החלטות יותר פרועות מאשר לעטות מסיכה בחלל סגור". 

עוד הוסיף בליצר כי טרם ברורה ההשפעה של החזרה ללימודים לאחר החגים, ועדיין, "אם לא נראה עלייה, רק טבעי לצאת להקלות מהסוג שהוצע בקבינט הקורונה, בעיקר בחללים פתוחים". בשבועיים האחרונים נרשמה ירידה של 50% בחולים, ומדובר בדעיכה של הגל הרביעי, הודות לעובדה שמעל שלושה מיליון ישראלים התחסנו במנת הדחף, טען הפרופסור והוסיף כי יתכן שמדינות אחרות יאמצו את השיטה בישראל כדי למנוע גל תחלואה נוסף לקראת החורף. 

חיילים עם תו ירוק 

בוועדת החוקה של הכנסת אישרו אתמול (ב') את תקנות התו הירוק החדש, אך עקב קשיים משפטיים לא ניתן לבצע אכיפה עד יום חמישי. עוד נקבע בדיון כי אין מדינות האסורות ליציאה. דובר צה"ל מעדכן כי הרוב המוחלט של החיילים המשרתים, 80%, קיבלו עד כה את המנה השלישית של החיסון נגד קורונה, וכי מבצע החיסונים הוביל לירידה ניכרת בהיקפי התחלואה בצה"ל בשבועות האחרונים.

בהתאם להנחיות משרד הבריאות, "התו הירוק" נכנס לתוקפו בבסיסים. החל מ-14 באוקטובר, חיילי החובה שאינם בעלי "תו ירוק" יידרשו לעשות בדיקות סקר לזיהוי תחלואה ומשרתי קבע ללא "תו ירוק" יידרשו לבצע שתי בדיקות בשבוע, ולהציג תוצאות בדיקה שלילית לפני כניסתם לבסיס.

חיילים במערך הבדיקות הסרולוגיות

חיילים במערך הבדיקות הסרולוגיותצילום: by Michael Giladi/Flash90

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן