מתחסנים? כך צפוי משרד הבריאות להמליץ לאחר הזריקה

ועדת החיסונים של משרד הבריאות צפויה לדון בחידוד ההנחיות שיורו למתחסנים כיצד יש לנהוג לאחר קבלת מנות החיסון לקורונה, בין ההמלצות: הימנעות מפעילות מאומצת והרמת משקולות, כולל ריצה או שחייה למרחקים ארוכים

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/10/21 23:10 ל בתשרי התשפב

מתחסנים? כך צפוי משרד הבריאות להמליץ לאחר הזריקה
חיסון לקורונה, צילום: Yossi Aloni/Flash90

רבים סובלים מתופעות לוואי קשות לאחר החיסון, ולצורך כך תוקם "ועדת חריגים". כפי שחשפה ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, הוועדה תוקם עבור מי שסבלו מתופעת לוואי חמורה בעקבות החיסון השני. אחת מאותן תופעות לוואי חמורות שעלו בדיון הן "שיתוק על שם בל". מחוסנים שסבלו מתופעות לוואי חמורות ולא יכולים לקבל מנה שלישית, יצטרכו לגשת לוועדת החריגים כדי לקבל תו ירוק. 

אלא, שהוועדה לא מספיקה וכעת דנים בהמלצות לאחר החיסון, בתקווה שימנעו את תופעות הלוואי. וועדת החיסונים של משרד הבריאות צפויה לדון בחידוד ההנחיות שיורו למתחסנים כיצד יש לנהוג לאחר קבלת מנות החיסון לקורונה, כפי שדווח הערב (ד') בחדשות 12. בוועדה יבחנו האם יש להמליץ על הימנעות מפעילות פיזית למשך שבוע ימים לאחר קבלת כל אחת ממנות החיסון, כך עולה מהדיווח. 

גורמי המקצוע גיבשו את ההמלצה, על פיה כל המתחסנים, כולל צעירים מתחת לגיל 30, צריכים להימנע מקיום של פעילות מאומצת ואימוני ספורט של הרמת משקולות, אימונים המאמצים את סיבולת לב-ריאה כולל ריצה או שחייה למרחקים ארוכים. ספורטאים החוששים מהפסקת הפעילות הגופנית, שעלולה לפגוע בכושר, יוכלו להסתפק בהורדת רמת המאמץ באימון במהלך התקופה המדוברת. 

כזכור, חברת פייזר הודיעה כי תוצאות הניסוי שנערך לחיסון נגד קורונה בקרב ילדים בגילי 5-11 הוגשו למנהל המזון והתרופות האמריקאי ובשבועות הקרובים ענקית התרופות צפויה להגיש בקשה רשמית להתחיל לחסן ילדים. על ממצאי החיסון, נרשמה עלייה משמעותית בכמות הנוגדנים.