המינוי יתבטל? מכתב אנונימי מתריע על התנהגות בלתי הולמת של ראש השב"כ הבא

הוועדה המייעצת למינויים בכירים בשירות המדינה, אשר צפויה לאשר את המינוי של ר' לתפקיד הבכיר, קיבלה מכתב אנונימי המחייב התייחסות, ובו תיאור אירוע המוגדר כהתנהגות שאינה הולמת

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 06/10/21 20:58 ל בתשרי התשפב

המינוי יתבטל? מכתב אנונימי מתריע על התנהגות בלתי הולמת של ראש השב"כ הבא
צילום: shutterstock

בעוד יומיים בדיוק צפויה להתכנס הוועדה המייעצת למינויים בכירים בשירות המדינה כדי לאשר את מינויו של ר' לתפקיד ראש שירותי הביטחון הכללי, מחליפו של נדב ארגמן. אלא שברגע האחרון צץ קושי, שעלול לעכב את המנוי הבכיר. 

מכתב אנונימי שהתקבל בוועדה, מתאר אירוע המוגדר כהתנהגות שאינה הולמת ונקשר בשמו של ר'. על פי הדיווח, בשלב זה אין דרך לאשש את הפרטים המופיעים במכתב, ועדיין הם מחייבים בדיקה והתייחסות, מה שעלול לעכב את המינוי. ר', שנמצא כעת בתהליך חפיפה, צפוי להחליף את ארגמן שיסיים את תפקידו בעוד שבוע, ב13 לחודש אוקטובר. 

"מדובר במכתב אנונימי שנכתב ונשלח לפני כ-3 שנים ומופץ כעת בתפוצה רחבה", נמסר מטעמו של ר', "מאחורי המכתב עומד גורם בעל אינטרס אשר ביקש לפגוע כבר אז בשני מינויים. המכתב חסר בסיס עובדתי, רצוף בשקרים ונועד גם הפעם לפגוע במינוי. ככל שיידרש, עדויות לכך יוצגו בוועדה למינוי בכירים".

ר׳ (55), נשוי ואב לשלושה, בוגר תואר ראשון במדעי המדינה ופילוסופיה מאוניברסיטת ת"א ותואר שני במנהל ציבורי מאוניברסיטת הארוורד, מכהן כיום כסגן של ראש שירות הביטחון הכללי, נדב ארגמן. את שירותו הצבאי בצה"ל ביצע ר׳ כלוחם בסיירת מטכ"ל, ולאחר מכן התגייס לשב"כ כלוחם ביחידת המבצעים.

במסגרת שירותו ארוך השנים למען ביטחון ישראל, לחם ופיקד ר׳ על מבצעים רבים ברצועת עזה, ביהודה ושומרון ובלבנון. בשנת 2011 מונה לראש אגף המבצעים בשב"כ, בשנת 2016 מונה לראש אגף המטה האחראי על בניין הכוח של הארגון ובשנת 2018 מונה לסגן ראש השירות, תפקיד אותו הוא ממלא בשנתיים וחצי האחרונות.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן