הסגן של ארגמן: ר' הוא ראש השב"כ הבא

ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע על מינוי חדש לשירותי הביטחון של ישראל. סגן ראש השב"כ, בן 55, אשר שירת כלוחם בסיירת מטכ"ל. שמו ותמונתו עדיין אסורים בפרסום, עד לאישור הממשלה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 01/09/21 13:32 כד באלול התשפא

הסגן של ארגמן: ר' הוא ראש השב"כ הבא
צילום: shutterstock

ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע היום (ד') על מינויו של ר׳ לתפקיד ראש שירות הביטחון הכללי

ר׳ (55), נשוי ואב לשלושה, בוגר תואר ראשון במדעי המדינה ופילוסופיה מאוניברסיטת ת"א ותואר שני במנהל ציבורי מאוניברסיטת הארוורד, מכהן כיום כסגן של ראש שירות הביטחון הכללי, נדב ארגמן. את שירותו הצבאי בצה"ל ביצע ר׳ כלוחם בסיירת מטכ"ל, ולאחר מכן התגייס לשב"כ כלוחם ביחידת המבצעים.

במסגרת שירותו ארוך השנים למען ביטחון ישראל, לחם ופיקד ר׳ על מבצעים רבים ברצועת עזה, ביהודה ושומרון ובלבנון. בשנת 2011 מונה לראש אגף המבצעים בשב"כ, בשנת 2016 מונה לראש אגף המטה האחראי על בניין הכוח של הארגון ובשנת 2018 מונה לסגן ראש השירות, תפקיד אותו הוא ממלא בשנתיים וחצי האחרונות.

במהלך השנים הוענקו למבצעים שהוביל ר' וליחידות שעמד בראשן מספר פרסי ביטחון. נוכח ניסיונו ארוך השנים, ביצועיו והבנתו את האתגרים המשמעותיים הניצבים בפני מדינת ישראל בכלל, ובפני שירות הביטחון הכללי בפרט, בחר בנט למנות אותו לתפקיד ראש השב"כ.

נדב ארגמן. מאחר בני משפחה בביתו

נדב ארגמן. מאחר בני משפחה בביתו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"ר׳ הוא לוחם נועז ומפקד מצוין. אין לי ספק שהוא יוביל את השירות לפסגות חדשות של מצוינות למען ביטחון ישראל", אמר בנט. 

"‏אני מברך את ר" לרגל מינויו הצפוי לראש השב"כ. ר' לוחם ומפקד שצמח בארגון והוביל בו פעולות משמעותיות מאוד לביטחון ישראל, הוא בחירה מצוינת", אמר שר הביטחון בני גנץ, "כמי שמכיר אותו עשרות שנים לאורך תפקידים מבצעיים רבים שמילא, אין לי ספק שהוא יצעיד את השב"כ להישגים מבצעיים גדולים בשנים הבאות. ‏בהזדמנות זו, אני מבקש להודות לראש השב"כ היוצא נדב ארגמן על שירותו ארוך השנים, על שמירתו על ביטחון ישראל ועל הובלת השב"כ להישגים פורצי דרך בלחימה בטרור."

בהודעה מטעם ראש הממשלה מדגישים כי שמו ותמונתו של ר׳, וכן פרטים נוספים שלא פורסמו באופן יזום ועלולים להביא לחשיפת זהותו, אסורים בפרסום עד לאחר אישור המינוי ע"י הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה (ועדת גולדברג) ואישור הממשלה.