האופוזיציה חוגגת: אביר קארה נגד דמי אבטלה לעצמאים

סגן השר מטעם ימינה, פעיל למען העצמאים, הצביע נגד חוק דמי אבטלה לעצמאיים שהגישה האופוזיציה. ההסבר: "הכסף יגיע מהשולמנים. נשלם על עוד פקידים וטפסים". האופוזיציה תוקפת: "אביר העצמאים הצביע נגד מה שהוא הטיף לו"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 06/10/21 16:34 ל בתשרי התשפב

האופוזיציה חוגגת: אביר קארה נגד דמי אבטלה לעצמאים
אביר קארה, צילום: by Yonatan Sindel/Flash90

מושב החורף של הכנסת נפתח בסערה עם הודעתו הדרמטית של ראש הממשלה נפתלי בנט בתחילת השבוע על המאמצים המחודשים של המוסד להשיג מידע על הנווט הנעדר רון ארד. היום (ד') פרץ במליאה עימות חדש כאשר סגן השר אביר קארה מימינה הצביע נגד הצעת חוק דמי אבטלה לעצמאיים.

החוק, שהיה אמור להסדיר דמי אבטלה לעצמאיים, נדחה ברוב זעום 55 מתנגדים לעומת 54 תומכים.

"אנחנו נביא פתרון לרשת בטחון אמיתית, עם בחירה אמיתית לשולמנים ולא מנגנון ביורוקרטי של פקידים ומיסים שמציע הליכוד - כי זה הדבר היחיד שהם מכירים", צייץ בתגובה קארה בחשבון הטוויטר שלו. "12 שנה הם הכירו רק מנגנוני פקידים וביורוקרטיה - באתי והבאתי את רפורמות הייבוא, התקנים והרגולציה. גם עכשיו, מהספסלים האחוריים - הם מציעים מס שולמן - הרי השולמן ישלם על המנגנונים ההזויים שלהם. לא יקרה". 

"אוסמה ואוחנה כמו תמיד חוברים יחד כדי לפגוע בציבור. היום הם מציגים את מס אוסמה-אוחנה: המשותפת הציעה עוד רעיון מופרך, הליכוד תומך: העצמאים יקבלו דמי אבטלה כביכול, אבל הכסף יגיע מ-שימו לב - השולמנים! כי בסוף השולמנים משלמים את החשבון הרי. על מה נשלם? על עוד פקידים ועוד טפסים ומה שיישאר מזה אולי יילך לדמי אבטלה. לא אתן למס אוסמה-אוחנה לעבור". 

הצבעתו של קארה, שהגיע לכנסת בתור נציג "השולמנים" וכמי שהתחייב לדאוג לעצמאיים במדינה, סיפקה הזדמנות מצוינת לאופוזיציה להראות את כוחה. "תשים את המסיכה שלא יכירו אותך, צעק ח"כ ינון אזולאי: "השולמנים היום מסתכלים וצוחקים עליך, מתביישים בך". ח"כ שלמה קרעי, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אביר העצמאים הצביע נגד מה שהוא הטיף לו כל כך הרבה חודשים - דמי אבטלה לעצמאים. ח"כ מירי רגב מסרה: "מכר את השולמנים. הקול של אביר קארה הכריע, לא לדמי אבטלה לעצמאיים". 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן