לחדול את הנוהל המעוות של מינוי שמערבב תורה ופוליטיקה| ועדת הממליצים יצאה לדרך

לאחר סערת תיקון חוק הדיינים, וועדת הממליצים התכנסה היום במטרה לבחון את המועמדים לתפקיד דיינות בבתי הדין הרבניים ולהמליץ עליהם בפני השר לשירותי דת מתן כהנא | גורם בכיר במשרד לשירותי דת: שמים סוף להתנהלות הקלוקלת

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/10/21 19:26 כט בתשרי התשפב

לחדול את הנוהל המעוות של מינוי שמערבב תורה ופוליטיקה| ועדת הממליצים יצאה לדרך
ועדת הממליצים, צילום: ללא

לאחר סערת חוק הדיינים ששינה את הרכב הוועדה לבחירת דיינים ומדירה דה פקטו את הנציגים החרדים מבחירת הדיינים לבתי הדין הרבניים, ולקראת כינוס הוועדה למינוי דיינים, במשרד לשירותי דת החלו כבר לאתר מומלצים לתפקיד. היום (ג') נערכה ישיבה ראשונה של "ועדת הממליצים" אשר תפקידה לבחון את המועמדים הראויים ביותר ולהמליץ עליהם בפני השר לשירותי דת מתן כהנא.    

בראש הוועדה המייעצת לשר עומד רבה של ירושלים, הרב אריה שטרן, ולצדו הרב אייל ורד והטוענת הרבנית עו"ד תאנה אקרמן. הוועדה התכנסה היום לישיבה ראשונה וריאיינה מספר מועמדים.

צילום: ללא

כדי לחדול את נוהל המעוות שהשתרש במשך השנים של מינוי המערבב בין תורה ופוליטיקה, החליט השר כהנא להקים ועדה חיצונית מקצועית שתמליץ לו על מועמדים הראויים בשל כושרם ולא ייחוסם.

גורם בכיר במשרד הדתות אמר לחדשות כיפה כי  "מדובר במהלך תקדימי שיוזם השר כהנא, שמנתק את הפוליטיקה מהרבנות ועושה סוף להתנהלות המחפירה שהייתה נהוגה סביב סוגיית מינוי דיינים. אם עד היום תלמידי חכמים היו דופקים על דלתות העסקנים והפוליטיקאים כדי להתמנות לדיינים, השר כהנא החליט לעצור את הנוהל הזה ולוודא שתלמידי חכמים יבחנו על ידי תלמידי חכמים ולא פוליטיקאים".

השר לשירותי דת מתן כהנא הגיב אף הוא לכינוס ועדת הממליצים ואמר  "בע"ה, נביא לבחירת דיינים נפלאים ומסורים לעם ישראל אשר יבחנו רק לפי מידת התאמתם לתפקיד - אף אחד לא יפסל יותר בגלל צבע כיפה, בית מדרש או ארץ מוצא."