שני מיליארד שקלים: עסקת ענק ביטחונית בין ישראל וצ'כיה

בטקס חגיגי שנערך בפראג חתמו נציגי שתי המדינות על הסכם הרכש הביטחוני הגדול ביותר ביניהן, לפיו נמכרו ארבע סוללות הגנה אווירית מתוצרת רפאל. "גאה בתעשיות הביטחוניות הישראליות ובפיתוחים הטכנולוגיים המתקדמים"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 05/10/21 15:01 כט בתשרי התשפב

שני מיליארד שקלים: עסקת ענק ביטחונית בין ישראל וצ'כיה
צילום: חברת רפאל

מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר אשל, וסגן שר ההגנה הצ'כי, לובור קודלקה, חתמו הבוקר (ג') בצ'כיה על הסכם GTG למכירת ארבע סוללות הגנה אווירית מתוצרת "רפאל". ההסכם, שהובל על ידי אגף סיבט, מוערך ב-2 מיליארד שקל (620 מיליון דולר). 

"אני מודה לידידי שר ההגנה הצ'כי, לובומיר מטנאר על ההסכם החשוב והברית הביטחונית העמוקה בין שתי המדינות", אמר שר הביטחון בני גנץ, "מדובר בעסקה בעלת חשיבות אסטרטגית עם מדינה מברית נאט"ו, שתייצר מקומות עבודה איכותיים בשתי המדינות. אני גאה בתעשיות הביטחוניות הישראליות ובפיתוחים הטכנולוגיים המתקדמים שלהם המבוקשים במדינות רבות בעולם. אני מודה לאנשי סיבט ורפאל שקידמו את העסקה הזו". 

מנכ"ל משרד הביטחון אמיר אשל בטקס החתימה ובתדרוך העיתונאים עם שר ההגנה הצ

מנכ"ל משרד הביטחון אמיר אשל בטקס החתימה ובתדרוך העיתונאים עם שר ההגנה הצ'כיצילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון

בטקס חגיגי, שנערך במשרד ההגנה בפראג, חתמו משרד הביטחון הישראלי ומשרד ההגנה הצ'כי על הסכם הרכש הביטחוני הגדול ביותר בין שתי המדינות. במסגרת ההסכם, שהובל על ידי אגף הסיוע לייצוא הביטחוני סיבט, תצטייד צ'כיה ב-4 סוללות "ספיידר" (SPYDER) מתוצרת חברת רפאל, הכוללות גם מערכות מכ"מ MMR מתוצרת התעשייה האווירית.