גנץ מציב יעד: שליש ממשרתי היחידות הטכנולוגיות יגיעו מהפריפריה

שר הביטחון נאם הערב בטקס חלוקת תעודות הוקרה לקצינים ונגדים מצטיינים והתייחס לסוגיית הגיוון בצה"ל, "זו האפשרות לשמוע אנשים שחושבים אחרת". עוד הוסיף כי הצבא לא מתחרה בשוק הפרטי, ומעניק את תחושת השליחות למשרתיו

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 30/09/21 19:39 כד בתשרי התשפב

גנץ מציב יעד: שליש ממשרתי היחידות הטכנולוגיות יגיעו מהפריפריה
גנץ, הערב, צילום: טל עוז / משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל אביב כוכבי העניקו היום (ה') תעודות הוקרה ל-32 קצינים ונגדים מצטיינים מיחידות וממערכי צה"ל השונים, בטקס שנערך בקריה בתל אביב.

שר הביטחון התייחס בדבריו לסוגיית הגיוון בצה"ל. "הגיוון שאתם מבטאים הוא לא רק אמצעי לחיזוק החברה, אלא בראש ובראשונה צורך ביטחוני-חברתי. גיוון זו הדרך להגיע לכל מי שיכול לתרום, גם אם לא ידע או חשב על כך במקור. הוא האפשרות לשמוע אנשים שחושבים אחרת, ומביאים פתרונות אחרים. גיוון מאחד את החברה מאחורי הצבא, אפילו בימים קשים". 

גנץ הסביר כי על פי החלטה משותפת שלו ושל הרמטכ"ל כוכבי, יוצב יעד על פיו שליש ממשרתי היחידות הטכנולוגיות יגיעו מהפריפריה החברתית והגאוגרפית של מדינת ישראל. "לכן, אנחנו מקדמים נשים לעמדות מפתח, ופותחים מסלולים שיאפשרו גם ליותר ערבים, חרדים, נשים דתיות ובני ובנות כל הדתות והעדות לשרת ולהתנדב.  זו הסיבה לחיזוק הפרויקט הלאומי של מעבר צה"ל דרומה". 

בהתייחסו לתוספת התקציבית שאושרה בחודש שעבר על ידי הממשלה למשרתי הקבע בצבא, אמר כי "לצד הגיוון, אנחנו מבינים היטב את החשיבות של שמירה על האנשים, מחזקים את האפשרויות במסלולי הקבע ועומדים על כך שגם הקצין הקרבי ביותר או הקצינה הקרבית ביותר, יזכו למעטפת שתאפשר להם לחיות חיי משפחה. ושגם הטכנולוג והכלכלן, ירגישו את תחושת השליחות, וחלק מחזית אחת. צה"ל לא יכול ולא צריך להתחרות בחברות גדולות ובשוק הפרטי. תחושת השליחות, האחריות, המיצוי ומגוון האפשרויות, הם מה שאנחנו מציעים לכם".

צילום: טל עוז / משרד הביטחון

"אני, ששירתי בצה"ל קרוב ל-40 שנה למדתי שזה היה שווה יותר מכל סכום שבעולם. אני גאה בכך שצעירים כל כך רבים, נכונים לשרת, נכונים לסכן את חייהם ולהקריב כל כך הרבה מתוך אותה תחושת שליחות ואהבת המולדת. זה כלל לא מובן מאליו, וזה אומר הרבה עליכם שבוחרים להישאר, ועל החברה הישראלית שממשיכה לשלוח לצה"ל את מיטב בנותיה ובניה". 

כזכור, על פי ההסדר שאושר, לוחמים ועתודאים זכאים לתוספת של שלושה עד ארבעה אחוזים בפנסיה, ואילו אנשי קבע יקבלו תוספת של שבעה אחוזים. עלות התוספת הפנסיונית נאמדת בכמיליארד וחצי שקלים בכל שנה. "הגדלות הרמטכ"ל" קובע כי בסמכות הרמטכ"ל להעלות את שיעור גמול הפנסיה לאנשי הקבע לפי תחשיב שיבוסס על תקופת שירותם והשלמתה.