מתנגדים לחיסונים? תגידו שלום לפרסום ביוטיוב

לאחר שחסמה סרטונים שהציגו את החיסון לקורונה כמסוכן, יוטיוב מרחיבה את המאבק בפייק ניוז והודיעה כי תחסום כל תוכן המביע התנגדות לחיסון שעבר אישור של גורמי רפואה רשמיים, לרבות חצבת ואבעבועות רוח

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 29/09/21 21:15 כג בתשרי התשפב

מתנגדים לחיסונים? תגידו שלום לפרסום ביוטיוב
יוטיוב, צילום: shutterstock

השיח על התנגדות לחיסונים עלה לכותרות בשנה האחרונה עם התפרצות נגיף הקורונה, והחיסון שהגיע בעקבותיו. קולות רבים מביעים ספקנות באשר לטיב החיסון, למרות אישורים רשמיים שנתנו על ידי הגורמים המוסמכים לכך והמלצות רבות של ארגוני הבריאות להקדים ולהתחסן. 

עכשיו, גם יוטיוב נכנסת לדיון. ערוץ הסרטונים המפורסם הודיע היום (ד') כי יחסום כל סרטון המציג טענה לפיה חיסון מסוים שעבר אישור רשמי כמזיק או לא יעיל. הרשת הוסיפה כי בכוונתה להסיר מצפייה את הערוצים המופעלים על ידי אקטיביסטים שמתנגדים לחיסונים באופן כללי, זאת לאחר שכבר חסמה בעבר סרטונים שהעלו טענות נגד חיסון הקורונה. לאחר ההחבת הכללים, מעכשיו גם תכנים המתנגדים לחיסונים אחרים, כמו חצבת או אבעבועות רוח, יחסמו. 

על פי מומחים, הערוצים שהפעילו האקטיביסטיים אחראים באופן מסוים להאטה בקצב ההתחסנות לקורונה בארצות הברית, על ידי ספקות ובהלה שזרעו בציבור לחינם. כך למשל, יוטיוב כבר הסירה את העמוד של ערוץ הטלוויזיה הרוסי RT בשפה הגרמנית, ערוץ שבבעלות ממשלת רוסיה ובמימונה, זאת מכיוון שהוא הפר את מדיניות המידע הכוזב על אודות נגיף הקורונה. רוסיה בתגובה טענה כי מדובר ב"תוקפנות חסרת תקדים" ואיימה לחסום את האתר.

החיסונים מתחדשים

חיסון נגד קורונה  צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מדובר בשינוי חד במדיניות של ערוץ הסרטונים, שכמו פייסבוק וטוויטר נהג להקפיד עד כמה שניתן על פלטפורמה פתוחה לקהל על כל תכניו וגווניו, שכללה את ההגבלות ההכרחיות ביותר בטענה של חופש הביטוי. ההחלטה הזו מגיעה על רקע ביקורת קשה שהופנתה נגד הרשת, שבאמצעות ערוץ פתוח אפשרה למתנגדי החיסונים, שאינם מתבססים על מדע או המלצות ארגונים רפואיים להפיץ את משנתם ולזרוע בהלה בציבור. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן