חצי מיליון בדיקות קורונה טרם נאספו על ידי ההורים | ילדים שהחלימו לא מחויבים בבדיקה

ביום חמישי תסתיים חופשת הסוכות והתלמידים יחזרו ללימודים. בני 3-12 מחויבים על ידי משרד הבריאות בבדיקת אנטיגן, למעט מי שהחלימו בחצי השנה האחרונה | במד"א קוראים להורים לאסוף את הבדיקות: "לא לחכות לרגע האחרון"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 26/09/21 23:46 כ בתשרי התשפב

חצי מיליון בדיקות קורונה טרם נאספו על ידי ההורים | ילדים שהחלימו לא מחויבים בבדיקה
חלוקת ערכות בדיקת האנטיגן, היום בירושלים, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש ומנכ"ל משרד החינוך יגאל סלוביק, סיכמו הערב (א'), כי ילדים בגילאי 3-12 אשר החלימו מקורונה במהלך החצי השנה האחרונה, לא יחויבו בביצוע של בדיקת אנטיגן, כתנאי לכניסתם למוסד החינוכי. 

ביום חמישי הקרוב צפויים לחזור תלמידי מערכת החינוך למוסדות החינוך, כבר ביום רביעי, אסרו חג, ישובו חלק מהתלמידים, כ-50,000, למסגרות הצהרונים זאת בכפוף לביצוע בדיקת אנטיגן והצגה של הצהרת הורים על תוצאה שלילית. כאמור, התלמידים המחלימים אינם מחויבים בנוהל זה.

כחלק מההיערכות לחזרה לבית ספר עם סיום חופשת חג הסוכות ביום חמישי חולקו עד היום (א') למעלה ממיליון ערכות לבדיקת האנטיגן לילדים בגילאי שנתיים ותשעה חודשים ועד גיל 12 ושלושה חודשים במתחמי מד"א ובבתי הספר. כשליש מסך הבדיקות, למעלה מחצי מיליון, טרם נאספו על ידי ההורים.

במד"א אומרים הערב כי עד יום רביעי הקרוב ימשיך מגן דוד אדום יחד עם משרדי החינוך והבריאות בחלוקת הערכות בכ-200 מתחמי הבדיקות המהירות של מד"א ברחבי הארץ ובעשרות במתחמים נוספים כפי שמפורסם באתר מד"א.
 
הבדיקה תתבצע על ידי ההורים בבית באופן עצמאי ביום רביעי, ערב החזרה של הילדים ללימודים, מיד עם תום חופשת הסוכות. בהתאם להנחיות משרד הבריאות תלמיד שיימצא חיובי בבדיקה המהירה, יידרש להגיע לבדיקת PCR בעמדות הבדיקה ברחבי הארץ.
 
מנכ"ל מד"א אלי בין, פנה להורים בבקשה לאסוף את הבדיקות: "הוריהם של למעלה מחצי מיליון מהילדים בגילאי 3 עד 12 המחויבים בבדיקה לקראת החזרה ללימודים טרם הגיעו לקבל ללא עלות את ערכות הבדיקה הביתיות. על מנת להיות ערוכים לחזרה ללימודים לאחר חופשת הסוכות ובכדי להימנע מהעומס הגדול שעלול להצטבר במתחמים באסרו חג, אני פונה לציבור ההורים לא לחכות לרגע האחרון ולהקדים ולהגיע כבר מחר בבוקר למתחמי מגן דוד אדום ברחבי הארץ על מנת לקבל את הערכות". 

נתוני התחלואה נמצאים בירידה בימים האחרונים, אך טרם ידוע מה תהיה השפעת החגים וההתקהלויות הרבות על התפשטות הנגיף. ממשרד הבריאות נמסר הבוקר כי ביממה האחרונה נמצאו 2,616 מאומתים חדשים, מתוך 66,732 נבדקים אתמול. בבתי החולים מאושפזים 711 חולים שמצבם מוגדר קשה ועוד 215 מונשמים. מאז פרוץ המגפה בישראל מתו 7,649 בני אדם.