חוזרים ללימודים עושים סדר: איך משתמשים בבדיקה מהירה?

לקראת החזרה ללימודים התלמידים יצטרכו לבצע בדיקות מהירות אותם יקבלו מבתי הספר, כך משתמשים נכון בבדיקה שיכולה להכניס את הילד שלכם לבית הספר, אפילו אם רק לכמה ימים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 31/08/21 14:07 כג באלול התשפא

עושים סדר: איך משתמשים בבדיקה מהירה?
בדיקה מהירה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

ה-1 בספטמבר מגיע מחר ואחרי דיונים ארוכים הוחלט ששנת הלימודים תיפתח כסדרה. בדרך לכיתה יצטרכו הילדים להציג בדיקה מהירה שתוכיח כי הם אינם חיוביים לנגיף. במשרד הבריאות מבקשים לבצע את הבדיקה כבר היום. כך תעשו את זה נכון.

בהודעה שנשלחה להורים ברחבי הארץ כתבו במשרד הבריאות: "הורים ותלמידים יקרים, רגע לפני פתיחת שנת הלימודים חשוב לנו להזכיר: לא לשכוח לבצע כבר היום (31.8) את בדיקת האנטיגן באמצעות הערכות שקיבלתם מבית הספר, כדי ששנת הלימודים תיפתח כסדרה ובבריאות שלמה של כולנו". המידע על ביצוע הבדיקות השונות לפניכם.

ההורים אספו מבתי הספר או מהגנים בדיקות מהירות לקראת החזרה ללימודים. קיימות שתי בדיקות מהירות, בדיקה של חברת Gamidor Diagnostics ובדיקה של חברת Rhenium. במשרד הבריאות פרסמו את הוראות השימוש לבדיקות.


להורדת הקובץ
כך תשתמשו בבדיקה מהירה של חברת Rhenium


להורדת הקובץ
כך תשתמשו בבדיקה מהירה של חברת Gamidor Diagnostics

תוצאות הבדיקה:

  • אם תתקבל תוצאה חיובית בבדיקה הביתית, יש לבצע בדיקת PCR ולהמתין בבידוד עד לקבלת התשובה.
    יש לדעת כי בחלק קטן מהמקרים עלולה להופיע תשובה חיובית בבדיקה המהירה ושלילית בבדיקת ה- PCR בעקבותיה. הדבר נובע מאחוז נמוך של ירידה בספציפיות של הבדיקה. אין להסיק מכך כי הבדיקה אינה תקינה.
  • אם תתקבל תוצאה שלילית בבדיקה הביתית, ניתן להגיע לבית הספר מחר בבוקר. יחד עם זאת יש לדעת כי באחוז מסויים מהמקרים תוצאה שלילית זו אינה בהכרח מעידה על העדר מחלה.


משמעות תוצאה חיובית בבדיקה מהירה ביתית:

  • להיכנס באופן מיידי לבידוד.
     
  • לדווח בהתאם להוראות משרד הבריאות על הכניסה לבידוד.
     
  • לבצע באופן מיידי ולא יאוחר מ-48 שעות בדיקת קורונה (PCR) לצורך אימות התוצאה. א. במידה ותוצאת בדיקת הקורונה (PCR) שלילית, המשמעות היא שהנך שלילי/ת לקורונה וניתן לצאת מהבידוד. ב. במידה ותוצאת בדיקת הקורונה (PCR) חיובית, המשמעות היא שהנך חיובי/ת לקורונה ועליך לשהות בבידוד עד להחלמה. ג. במידה ולא תבצע בדיקת קורונה בטווח זמן של עד 48 שעות ממועד הבדיקה המהירה, תידרש להשלים 14 ימי בידוד. באפשרותך לקצר את תקופת הבידוד בהתאם להוראות הדין.
     
  • בכל שאלה מומלץ לפנות לאתר האינטרנט של משרד הבריאות 


(במשרד החינוך נערכים לפתיחת שנת הלימודים).