סמוטריץ' תוקף: לא פופוליסט ודמגוג כמו בנט

יו"ר מפלגת הציונות הדתית התייחס לעלייה בתחלואת הקורונה ולמשבר במערכת הבריאות והפנה אצבע מאשימה כלפי שר הבריאות הורוביץ: "עסוק בקיצור תורים לניתוחים לשינוי מין", וכלפי הממשלה שלא עושה מספיק: "מנותקת וחסרת אחריות"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 23/09/21 20:18 יז בתשרי התשפב

סמוטריץ' תוקף: לא פופוליסט ודמגוג כמו בנט
סמוטריץ', צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אחרי שקבינט המומחים העביר ביקורת על מדיניות הממשלה שמוביל ראש הממשלה נפתלי בנט בטיפול בקורונה ואי טיפול במשבר במערכת הבריאות, הערב (ה') גם יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' תוקף את בנט ושריו וטוען: "הממשלה הזו והעומד בראשה נאחזים בקרנות המזבח של המדיניות המופקרת שלהם בטיפול, או נכון יותר בחוסר הטיפול בקורונה, ואת המחיר כולנו משלמים".

בפוסט ארוך כהרגלו, מתאר סמוטריץ' את מחדלי הממשלה כשלטענתו הביאו למצב בו מערכת הבריאות עומדת בפני קטסטרופה. "ניתן להעריך שבסתר ליבם הם כבר יודעים שהם טועים. העובדות פשוט כל כך פשוטות ובנט הרי כתב על זה ספר. אבל אין להם אומץ לשנות מדיניות ולהתחיל לפעול כי המשמעות של זה תהיה הודאה בטעות ובהערכות מצב שגויות לפיהן אפשר יהיה להסתדר רק עם החיסונים, בלי לצמצם התקהלויות ובלי שזה יעלה לנו במחירים אדירים בחיי אדם ובמערכת הבריאות".

"אז מה עושים?", שאל יו"ר הציונות הדתית וענה, "לא פשוט אבל גם לא מסובך מידי. את הרוב כבר עשינו וזה פשוט הוכיח את עצמו. עד כמה שזה נשמע אבסורדי הסיבה היחידה שהממשלה הזו לא מבצעת את הצעדים המתבקשים האלה היא שהממשלה הקודמת ביצעה אותם, והממשלה הזו חיה מלבדל את עצמה מהממשלה הקודמת. בידול לשם בידול".

סמוטריץ' המשיך ופרש את טענותיו, הפעם כלפי שר הבריאות ניצן הורוביץ שלטענתו לא עוסק במציאת פיתרון למצב הקשה, אלא בדברים אחרים לגמרי: "בסידור ביטוח בריאות ממלכתי למסתננים בלתי חוקיים, סידור ביטוח בריאות ממלכתי חינם לפלשתינים ששוהים בישראל (ולא חלילה לאזרחים ישראלים שחוזרים מחו"ל וימשיכו לשלם 12,000 ש"ח לפני שיהיה להם ביטוח), ואיך שכחתי - קיצור תורים לניתוחים לשינוי מין ועכשיו גם תכנית הדגל להורדת גיל הניתוחים ההזויים האלה מ-18 ל-16. ככה נראית ממשלה מנותקת וחסרת אחריות".

"אני לא פופוליסט כמו בנט ולא אזעק בדמגוגיה כמוהו 'יש לנו עם שהולך ומת'", טען סמוטריץ', "יש לנו עם חזק ששום ממשלה כושלת וחסרת אחריות לא תשבור ולא תהרוג אותו חלילה. הרבה אנשים משלמים בחייהם למרבה הצער על מחדלי הממשלה, אבל עם ישראל חי ובעזרת השם ימשיך לחיות. אבל כן אדרוש מהממשלה לעשות את הצעדים המינימליים הנדרשים כדי שנוכל באמת לחיות לצד הקורונה ולא למות ממנה במספרים בלתי נתפסים".