החל מהראשון לאוגוסט: בני 18 ומעלה יקבלו חיסון של מודרנה

קופות החולים עודכנו על ידי משרד הבריאות בני 18 ומעלה לקראת חיסון ראשון יקבלו את החיסון של מודרנה. את החיסון של פייזר יקבלו אלה שחוסנו במנה הראשונה וגילי 12-18 | שר הבריאות: "נקים מערך בדיקות שיאפשר לכולם להיבדק על חשבון המדינה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 21/07/21 18:07 יב באב התשפא

החל מהראשון לאוגוסט: בני 18 ומעלה יקבלו חיסון של מודרנה
חיסון מודרנה, צילום: shutterstock

קופות החולים עודכנו היום (ד') על ידי משרד הבריאות כי ב-1 באוגוסט כל בני ה-18 ומעלה שיגיעו לקבל מנת חיסון ראשונה - יקבלו את החיסון של חברת מודרנה. במסמך נכתב כי עד להודעה חדשה, חיסוני פייזר יוענקו רק לאלה שכבר קיבלו את מנת החיסון הראשונה או לגילי 18-12.

מוקדם יותר היום לקראת הדיון בקבינט הקורונה שצפוי להתכנס מחר ערך שר הבריאות ניצן הורוביץ, תדריך עיתונאים ודיבר על מספר עניינים הקשורים לקורונה. הורוביץ אמר כי במשרדי הממשלה נערכים לפתוח את שנת הלימודים בעוד כחמישה שבועות - כסדרה - "זו מטרתנו", אמר. 

הורוביץ הסביר בהמשך דבריו, כיצד: "יותר בדיקות פחות הגבלות. נקים מערך בדיקות שיאפשר לכולם להיבדק על חשבון המדינה". הורוביץ הוסיף כי "מתחילת הקורונה מדברים על בדיקות מהירות, כשנכנסתי לא הבנתי איך הדבר לא קרה עדיין, ואכן בשבוע הבא תהיה פריסה של עמדות בדיקת מהירות, שיופעלו ע"י מד"א וחברות אחרות, ובמקביל ניתן יהיה לרכוש בבתי המרקחת ערכות לבדיקה עצמית".

משרד הבריאות פרסם היום כי 150 מאומתים מתוך סך המאומתים שנמצאו אתמול חזרו מחו"ל. יוון מובילה את הרשימה עם כ-35 חולים ששבו מהמדינה, אחריה ארצות הברית וקפריסין עם 15 חולים כל אחת, 12 מטורקיה, 10 מגאורגיה, 5 מבריטניה, 4 מאיטליה, 3 מגרמניה ובולגריה ושניים מפרו, צרפת, הונגריה, הולנד, טנזניה, אוקראינה ומצרים.

נתון מדאיג במיוחד הוא שמתוך מאה וחמישים החולים כ-118 היו מחוסנים טרם שנדבקו. כמו כן, רק 20 מהנדבקים שבו ממדינות שנחשבות ברמת סיכון מירבית או שיש עליהן אזהרה חמורה להידבקות נמצאו חיוביים לנגיף, מה שמחזק את הסכנה להדבקות גם בטיסה למדינה שאינה ברשימה.