איטליה או ישראל: המריבה על איתן בירן מגיעה היום לבית המשפט

המריבה הקשה בין בני המשפחה של הניצול היחיד מאסון הרכבל מגיעה היום לבית המשפט הישראלי. השופטים ידונו בשאלה האם איתן בירן נחטף והאם ישוב לאיטליה או יגדל בישראל

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 23/09/21 08:08 יז בתשרי התשפב

איטליה או ישראל: המריבה על איתן בירן מגיעה היום לבית המשפט
איתן בירן יחד עם אחיו ז"ל, צילום: פייסבוק

בית המשפט לענייני משפחה בתל אביב יפתח הבוקר את הדיון בסוגיית המשמורת על איתן בירן שניצל מאסון הרכבל בו נהרגו שני הוריו ואחיו. הדיון יעסוק בתביעה להשבתו לאיטליה של בני המשפחה מצד האב המתגוררים בחו"ל.

לאחר התאונה הקשה נשאר איתן הקטן אצל בני המשפחה צד האב שמתגוררים ביטליה, זאת עד לתפנית הדרמטית לפני ראש השנה שבמהלכה סבו מצד אמא המתגורר בפתח תקווה שבישראל נסע איתו ארצה במה שנחשד כאירוע חטיפה.



בשבוע שעבר נחקר הסב בחשד לחטיפת קטין. בתום החקירה פלג שוחרר למעצר בית בביתו. כאשר נשאל האם הוא מבין שמעשיו היו לא חוקיים, השיב הסב: "קיבלתי חוות דעת משפטית, עברתי עם החתמת דרכונים מסודרת".

השופטים יצטרכו להכריע היום בשאלה הקשה מי יגדל את אית, והאם יגדל בישראל או באיטליה, על ידי דודתו מצד האב איה בירן-נירקו, או על ידי גלי פלג, דודתו מצד האם המתגוררת בפתח תקווה.


(תאונת הרכבל).

ידיד קרוב של איה בירן (דודתו של איתן) סיפר ל-N12 על היעלמותו של איתן: "הסב הגיע לביקור ומפגש עם איתן, ביקור שהוסכם ותואם מראש, הסב היה אמור להשיב את איתן לאיה סביב השעה השעה 18:30, דבר שלא קרה, הסב ניתק קשר עם איה, לאחר כמה שעות, התברר שללא אישור איתן הוטס לישראל". 

המשפחה בישראל נאבקת להחזרתו ארצה בין היתר בשל העובדה שנרשם לבית ספר קתולי שמנוהל על ידי נזירות. גלי פרי, אחותה של טל בירן ז"ל, תקפה את קרובי המשפחה באיטליה ואמרה: "לא ייתכן שילד שההורים שלו נסעו לתקופה קצרה מאוד יישאר יחד עם אישה שלא הכירה אותו. מדובר באישה שמגיעה ממשפחה שהתנכלה לטל. היא מנכרת את הילד לחלוטין ממה שנותר ממשפחת אמו. מגיעה אישה ומקבלת חזקה ספק חוקית על הילד הזה, הילד הזה פשוט נחטף. הילד הזה יהיה זכאי להמון כסף בעתיד, אולי זאת הסיבה שהיא עשתה את זה".