אחרי שנחשד בחטיפה: סבו של איתן בירן נחקר במשטרה

סוגיית המשמורת על איתן בירן שניצל מאסון הרכבל ממשיכה להסתבך. היום הסב שחשוד בחטיפת הילד נחקר במשטרה ושוחרר למעצר בית שם טען כי לא מדובר בחטיפה | עורך הדין של המשפחה מאיטליה: "אנחנו לא יודעים איפה הילד"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 14/09/21 20:56 ח בתשרי התשפב

אחרי שנחשד בחטיפה: סבו של איתן בירן נחקר במשטרה
איתן בירן יחד עם אחיו ז"ל, צילום: פייסבוק

האסון הטראגי שפקד את בני משפחת בירן היה רק ההתחלה של סיפור משפחתי סבוך. הקרב בין משפחת האב שמתגוררת באיטליה למשפחת האם בישראל על האחזקה באיתן הגיע השבוע לשיא חדש עם הגעתו של איתן בן ה-5 ארצה עם סבו, אירוע שחשד לחטיפה מתנוסס מעליו. היום עשתה משטרת ישראל את צעדה הראשון וחקרה באזהרה את הסב שמוליק פלג.

פלג זומן לחקירה לאחר שנציגי משפחת בירן שנמצאים באיטליה הגישו תלונה נגדו במשטרה. הסב שחשוד בחטיפה נחקר במשך כמה שעות ושוחרר למעצר בית של 5 ימים, החקירה נמשכת. גורמים המעורים בחקירה סיפרו ל-N12 על ההתפתחויות ואמר כי הכיוון הוא פתרון משפטי ולא הכרעה משטרתית.

"דודתו של איתן, שנמצאת באיטליה, ביקשה מאחיה שמתגורר בזכרון יעקב שיגיש תלונה בשם המשפחה על כך שאיתן נחטף ונלקח ברמייה. הדוד הגיש את התלונה נגד הסבא שהביא אותו. משטרת זכרון יעקב העבירה את התלונה למשטרת מחוז המרכז, משום שהסב מתגורר בפתח תקווה", סיפר הגורם והוסיף: "היום בשעות הבוקר הוא זומן לחקירה באזהרה, שם אמר לחוקריו שהוא לא חטף את איתן, וסיפר להם כיצד הביא אותו לארץ. בתום החקירה שארכה כמה שעות הוא נשלח למעצר בית בן 5 ימים".

עורך דינה של הדודה איה בירן שמתגוררת באיטליה סיפר לעיתון האיטלקי "לה רפובליקה" על ההתפתחויות: "אנו לא יודעים היכן איתן, ביקשתי מבית המשפט להורות למשפחת פלג לספר לנו איפה הוא. אם זה לא יקרה מיוזמתם, אבקש את עזרת המשטרה". אמר העורך הדין מורן, והוסיף: "אין קשר בין המשפחות, אך מכר משותף שאל את בירן אם תרצה לדבר עם הילד והיא הסכימה מיד".


(איה בירן, דודתו של איתן, מדברת מאיטליה).