הבריחה מכלא גלבוע | 4 מחבלים נלכדו, החיפושים נמשכים

זמן קצר לאחר כניסת השבת הודיעה המשטרה כי ארבעת האסירים הביטחוניים, ובהם זכריה זביידי, נלכדו בצפון כאשר הם מסתתרים בחניון משאיות. החיפושים אחר השניים האחרים נמשכים. בנט: "המפתח להצלחה הוא שיתוף פעולה חלק ושקט בין כל העוסקים במלאכה"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 11/09/21 19:57 ה בתשרי התשפב

הבריחה מכלא גלבוע | 4 מחבלים נלכדו, החיפושים נמשכים
צילום: דוברות ה

הבריחה הגדולה מכלא גלבוע, אשר החלה בערב ראש השנה והביאה למנוסתם של 6 אסירים ביטחוניים הסתיימה אתמול, באופן חלקי. זמן קצר לאחר כניסת השבת הודיעה דוברות המשטרה כי שוטרי מחוז צפון לכדו שניים מהאסירים הנמלטים בהר הקפיצה בעיר נצרת. השניים נלכדו לאחר שכוחות משטרה עלו על עקבותיהם ופתחו במצוד אחריהם בליווי מסוק. השניים, יעקב קאדרי מחמוד ומחמוד עראדה עבדאללה, נעצרו ללא התנגדות סמוך להר הקפיצה בדרומה של נצרת. 

כמה דקות לאחר מכן, נמסר כי עוד שניים מהאסירים הנמלטים נלכדו בכפר אום אל גאנם כשהם מסתתרים בחניון משאיות. השניים נלכדו על ידי לוחמי הימ״מ בעקבות פעילות אינטנסיבית של שוטרי  מחוז צפון, לוחמי משמר הגבול, צה״ל יחידות מיוחדות שב״כ ושב״ס. כלל הכוחות פעלו בעצימות גבוהה, ביצעו סריקות בשטחים פתוחים ואספו כל פיסת מידע עד שהצליחו לחבר את הפאזל ולהגיע אל מיקומם של שני הנמלטים זקריה זביידי ומחמוד עראדה. 

צילום: דוברות המשטרה

המצוד אחר שני נמלטים נוספים נמשך, כאשר עד כה נעצרו 4 מהאסירים הנמלטים: זקריה זביידי, מחמוד עראדה, מוחמד עראדה ויעקב קאדרי. 

מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי מסר בתום המעצר: "אנחנו רק בתחילת הדרך ואת החגיגות נעשה בסוף אחרי שהשישי יהיה אצלנו. אנחנו בזמן זהב מבחינתנו, מתוך הנחה שיש עוד שניים בגזרתנו."המפכ"ל הוסיף ואמר: "חייבים להמשיך לשמור על עירנות אל מול קריאות ה- 100 ואבטחת היישובים בגזרה. מדובר באנשים במצב של נואשות וחייבים להיות עירניים לכל תזוזה שיש בשטח." מאוחר יותר הערב יובאו ארבעת האסירים הביטחוניים לדיון בבית משפט השלום בנצרת לצורך הארכת מעצרם. 

צילום: דוברות המשטרה

ראש הממשלה, נפתלי בנט, תועד בעודו יושב בחפ"ק בליל שבת יחד עם השר לביטחון פנים עמר בר-לב ומפקדי הכוחות בשטח, התייחס ללכידת המחבלים ואמר: "הפעילות הייתה נחושה ועקבית, והמפתח להצלחה הוא שיתוף פעולה חלק ושקט בין כל העוסקים במלאכה", עוד הוסיף,  "יש להמשיך בשיתוף מידע מהיר וחלוקת משימות מדויקת בין זרועות הביטחון, שיאפשרו כיסוי מקסימלי של השטח".

כאמור, לפנות בוקר הגיע ראש הממשלה לחפ"ק השטח של כוחות הביטחון כדי לעמוד מקרוב על החיפושים. בשורה של הערכות מצב שקיים עם ראשי מערכת הביטחון במהלך השבת, הדגיש ראש הממשלה, כי יש להמשיך לנהוג בדריכות גבוהה עד לתפיסת שני האסירים הנותרים. בנט ביקש להביע את הערכתו לאזרחים שדיווחו למשטרה אודות מיקום המחבלים, וקרא לציבור להמשיך לגלות ערנות ואחריות.