קובי פרץ על חווית המאסר: "הכלא הציל לי את המשפחה"

הזמר המפורסם מדבר בראיון על התוכנית החדשה בערוץ 13, כיצד שכנע את אשתו שעדיף לרשום את הילדים לבתי ספר דתיים, מה דעתו על נפתלי בנט, וגם, עם מי למד גמרא בבית הכלא

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/09/21 10:32 יא בתשרי התשפב

קובי פרץ על חווית המאסר: "הכלא הציל לי את המשפחה"
צילום: Flash 90

הזמר הישראלי קובי פרץ מככב בימים אלו על המסך בסדרה "חיים של אבא" של רשת 13, יחד עם  הח"כ לשעבר אורן חזן, השף עומר מילר, הסטנדאפיסט בן בן ברוך, ישראל אור וגיא יחזקאל. בראיון שהעניק לישראל היום מספר פרץ על החיים שאחרי הכלא והקרבה לדת. 

כזכור, בשנת 2017 התחיל הזמר לרצות עונש מאסר של שנה וחצי בגין עבירות מס, לאחר שהואשם בהעלמת מס בשווי  חמישה מיליון שקלים. לאחר שריצה 9 חודשים השתחרר פרץ מבית הסוהר ושילם קנסות למדינה בשווי מאות אלפי שקלים. 

מבחינת פרץ בן ה-45 לחיים בכלא היו דווקא השפעה חיובית בדיעבד. "נחתי על הקרקע, ומלהיות אנוכי ולחשוב רק על עצמי ולחטוא בחטא היוהרה, הפכתי לקובי חדש. למדתי להכיר את עצמי מחדש. למדתי איפה לוותר, לתת יותר, לדרוך לעצמי על האגו. הבנתי שהאישה היא מקור הברכה. כמו השבת, היא שומרת עלי יותר מאשר אני עליה. שלום בית והאישה הפכו לדבר חשוב, וזה מקרין על הילדים ועל הקריירה".

עוד הוא מספר, כי "הכלא הציל לי את המשפחה, בזכותו אני לא גרוש היום". בעבר נפרד פרץ מאשתו ענבל, אם שלושת ילדיו, השניים היו פרודים במשך תשעה חודשים ואפילו הגיעו לדיון ברבנות. "חטאתי בחטא היוהרה. לא הגיע לאשתי מה שהיא עברה איתי בחמש השנים הראשונות שהיינו נשואים". 

"אחרי שהשתחררתי מהמאסר התחלתי לשמור שבת. דיברתי על זה עם ענבל, והיא הבינה שזה חשוב לי. בעקבותיי כל המשפחה שומרת שבת. אין בבית טלוויזיה וטלפון בשבתות". פרץ גם מקפיד ללבוש ציצית באופן קבוע. "קיבלתי את זה על עצמי בארבע השנים האחרונות, מאז שאבא שלי נפטר. את הפתילים של הציצית אני מוציא החוצה בשבתות ובחגים".

"בכלא למדתי תורה וגמרא עם רב ראשי לשעבר לישראל (הרב יונה מצגר), ולמדתי להעריך את הדברים הפשוטים - עגבנייה, ביצה קשה, קוטג', לחם. הכפכפים של המקלחת, הדברים הקטנים שבעבר זלזלתי בהם. החודשים הראשונים בכלא היו המשבר הכי גדול שלי בחיים. לא לראות את הילדים שלושה חודשים. ואז קיבלתי כמה שעות חופשה, לצאת לאזכרה לאבא שלי. נלחמתי עד שאישרו לי. חמי וגיסי חתמו שהם אחראים עלי בבית העלמין. היה יום גשום. נשכבתי על הקבר של אבא שלי ובכיתי. אחר כך עברתי לזמן קצר בבית, לראות את הילדים. כשנגמר הזמן, הם חשבו שאני טס שוב לחו"ל. הם תפסו לי את הרגליים ובכו 'אבא, אל תלך'. שם נשברתי לרסיסים".

"יצא לי להציץ לאגף התורני, שבו ישבו בעבר אריה דרעי ומשה קצב, ונחרדתי, כי התנאים שם הזכירו לי את הסרט 'אקספרס של חצות'. שירותים לא בתוך החדר, מלאים עובש וירוקת. לא האמנתי שנשיא המדינה לשעבר היה שם. לכן הרב מצגר העדיף להיות באגף שלנו, כי אצלנו לכל שלושה אסירים שחולקים חדר יש שירותים ומקלחת בחדר - בזכות אולמרט, שהיה שם לפנינו".

בתוכנית החדשה, בת חמישה פרקים, אבות מפורסמים פותחים את חייהם המשפחתיים והאישיים לעיני המצלמות, ומשתפים בדילמות סביב האבהות שלהם ומעגלי החיים השונים, עם בנות זוגם ועם ילדיהם. עבור פרץ, שחושף כי לא קיבל שכר בעבור השתתפות בתוכנית, מדובר היה בסוגיית רישום הילדים לבתי ספר דתיים, דבר שאשתו התנגדה לו נחרצות. 

"בעבר לא הייתי מעורב כמעט בכלל בחינוך הילדים. כשהייתי בכלא הבטחתי עצמי שכשאצא החוצה - אהיה מעורב בכל". המאמצים לשכנע את אשתו היו גדולים, וכמעט איימו שוב על הקשר בין בני הזוג. "הבאתי לפה את הרב יונה מצגר, שאיתו חלקתי תא במאסר, וכל מיני חברים וחברות שינסו לשכנע אותה. היא פחדה. אמרתי לה ששם מלמדים ערכים וכבוד להורים, דרך ארץ, מסורת ויהדות, ושזה שווה לי יותר מהכל. היא התנגדה והיו פה דרמות". בסופו של דבר, פרץ רשם את ילדיהם לבתי ספר דתיים ברמת השרון, בלי ידיעתה של אשתו. 

"אחרי חודש ענבל אמרה לי שצדקתי. אחרי שנים שלא התעסקתי בלימודים שלהם, קמתי כל בוקר לקחת אותם. גם אם חזרתי בארבע לפנות בוקר מהופעה - קמתי. הייתי הולך גם לאספות הורים ולוקח אותם לחוגים". 

ארבע מערכות הבחירות שעברנו הותירו את חותמם גם בעולם התרבות, ונראה כי היום כבר לא מתקיימים ראיונות בלי התייחסות לאירוע הדרמטי בכנסת, שהביא את נפתלי בנט לתפקיד ראש הממשלה הדתי הראשון עם 6 מנדטים בלבד. "בנט שיקר והפר את כל ההבטחות שלו מלפני הבחירות", אומר פרץ בראיון, "מבחינתי, הוא לא ראש הממשלה שלי ולא של 90 אחוזים מהעם. חייל צה"ל גוסס, והוא לא יודע איך קוראים לו? קורא לחייל בשם של האבא שלו? קורים דברים, והוא לא מגיב ולא עושה שום דבר. הזזתם סוס מנצח בשביל חמור צולע. אין בכלל מה להשוות. מה שבנט עשה פה זאת סכנה לדמוקרטיה. אני מכיר מצביעים שלו שאומרים שהוא תקע להם סכין בגב. הוא עוקר את ארץ ישראל במקום ליישב אותה".