חשד לחטיפה: איתן בירן שניצל מאסון הרכבל נעלם עם סבו

עליית מדרגה בריב על המשמורת: אחרי האסון קיבלו בני המשפחה באיטליה את האחריות על איתן, המשפחה בישראל מנהלת מאבק להחזירו ארצה. אתמול אחרי שעות ארוכות בהן נעדר כתב סבו הישראלי למשפחה באיטליה: "איתן חזר הביתה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 12/09/21 07:50 ו בתשרי התשפב

חשד לחטיפה: איתן בירן שניצל מאסון הרכבל נעלם עם סבו
איתן בירן יחד עם אחיו ז"ל, צילום: פייסבוק

אחרי שאיבד את הוריו, אחיו, סבו וסבתו איתן בירן בן החמש לא מוצא מנוח. הילד שהתייתם באסון הרכבל הטראגי נמצא בלב סכסוך משפחתי קשה בין משפחת אביו שנמצאת באיטליה למשפחת אמו שמתגוררת בישראל. עוד בזמן שהיה מאושפז בבית החולים קיבלו בני משפחת האב המתגוררים באיטליה את המשמורת על איתן, דבר שפתח מאבק בין שתי המשפחות, מאבק שהגיע אתמול לחשד לחטיפה.

בני המשפחה האיטלקים מאפשרים לאיתן להיפגש עם בני המשפחה מישראל במידה מוגבלת והם בתגובה מנהלים מאבק להחזירו למשפחה בארץ. במהלך השבת נפגש איתן בירן באיטליה עם סבו מצד אמא והוא איחר להחזירו שעות ארוכות, בשעה מאוחרת כתב לבני המשפחה: "איתן חזר הביתה" וקיים חשד כי הוא נחטף לישראל.


(תאונת הרכבל).

ידיד קרוב של איה בירן (דודתו של איתן) סיפר ל-N12: "הסב הגיע לביקור ומפגש עם איתן, ביקור שהוסכם ותואם מראש, הסב היה אמור להשיב את איתן לאיה סביב השעה השעה 18:30, דבר שלא קרה, הסב ניתק קשר עם איה, לאחר כמה שעות, התברר שללא אישור איתן הוטס לישראל". 

המשפחה בישראל נאבקת להחזרתו ארצה בין היתר בשל העובדה שנרשם לבית ספר קתולי שמנוהל על ידי נזירות. גלי פרי, אחותה של טל בירן ז"ל, תקפה את קרובי המשפחה באיטליה ואמרה: "לא ייתכן שילד שההורים שלו נסעו לתקופה קצרה מאוד יישאר יחד עם אישה שלא הכירה אותו. מדובר באישה שמגיעה ממשפחה שהתנכלה לטל. היא מנכרת את הילד לחלוטין ממה שנותר ממשפחת אמו. מגיעה אישה ומקבלת חזקה ספק חוקית על הילד הזה, הילד הזה פשוט נחטף. הילד הזה יהיה זכאי להמון כסף בעתיד, אולי זאת הסיבה שהיא עשתה את זה".