משפט נתניהו יתחדש היום: יו"ר האופוזיציה לא יגיע לדיונים

החופש נגמר: אחרי פגרה ארוכה משפט נתניהו בתיק 4,000 יתחדש היום, העד אילן ישועה ימשיך את עדותו על היחסים בניהם בזמן שהיה עורך וואלה |בני הזוג אלוביץ' ונוני מוזס גם הם במרכז הדיונים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 13/09/21 08:15 ז בתשרי התשפב

משפט נתניהו יתחדש היום: יו"ר האופוזיציה לא יגיע לדיונים
נתניהו עם פרקליטיו, ארכיון, צילום: Amit Shabi/POOL

אחרי הפסקה ארוכה, משפט נתניהו מתחדש הבוקר (ב') ותיק 4,000 שב לבית המשפט. התיק שעוסק בחשדות לסיקור אוהד בין הבכירים בנימין נתניהו, שאול ואיריס אלוביץ' ואילן ישועה עוד רחוק מלהסתיים. נתניהו לא יגיע לדיונים משום שהוא פטור מלהגיע להליך ההוכחות מול אילן ישועה.

העד היום יוסיף להיות אילן ישועה, מנכ"ל וואלה לשעבר שעל פי החשד אחראי לאותו סיקור אוהד. היום צפויים עורכי הדין של נתניהו להציג עדויות לסיקור אוהד לבכירים נוספים וינסו להוכיח כי לא מדובר באירוע חריג. כזכור, בעבר חשפו עורכי דינו של נתניהו כי ישועה ניהל התכתבויות "בעיתיות" עם פוליטיקאים נוספים.

בדיון שהתרחש לפני מספר חודשים פרקליטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עו"ד בועז בן צור, שאל את ישועה אם הוא זוכר מתי נפגש עם שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן, וישועה ענה: "אולי 2015. זוכר את הפגישה. הוא היה מאוד קורקטי. הוא לא דיבר על סיקור, הוא דיבר באופן כללי על המצב".

אך מתברר כי ישועה כותב לאלקלעי ביום 7.3.2015: "תשתדל לא לפגוע בליברמן, פגשתי אותו לפני חודשיים טען בצדק שאנו מכסחים אותו". ואז: "אדרבא אשמח לראות כותרת חיוביות מבחינתו".

לצד עדותו של ישועה גם השלמת חקירתו של אבי אלקלעי, עורך וואלה! לשעבר, נמצאת על הפרק. קיימת ביקורת רבה נגד התנהלות בית המשפט על הזמן הרב שאורך המשפט אך נראה כי אין מוצא והמשפט רחוק מלהתקדם. בין היתר משום שישנם עוד לא פחות מ-333 עדים. השבוע יתקיימו הדיונים היום ומחר  ולאחר מכן יש מקווים שיתקיימו כסדרם, כלומר כשלוש פעמים בשבוע.


(נתניהו טוען כי תפרו לו תיק).