לאחר שהועבר לישראל, דודתו של איתן מקווה לשיתוף פעולה מצד הרשויות

הילד בן ה-6 שאיבד את משפחתו באסון הרכבל באיטליה הועבר לישראל בניגוד להסכמת האפוטרופסית שלו, דודתו איה. בראיון ראשון היא מספרת: "זה הבית שלו" | על פי חוות דעת משפטית נראה כי העברתו עומדת בהגדרת חטיפה על פי אמנה בינלאומית

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/09/21 08:14 ז בתשרי התשפב

לאחר שהועבר לישראל, דודתו של איתן מקווה לשיתוף פעולה מצד הרשויות
הוריו ואחיו הצעיר של איתן שנספו באסון , צילום: פייסבוק

איתן בירן בן ה-6 הועבר אתמול (א') לישראל, ועל פי החשד נחטף על ידי סבו מצד אמו, שמואל פלג, כאשר נלקח בניגוד להסכמת האפוטרופסית הקבועה, איה בירן-נירקו, אחות אחיו. תחילתה של הפרשה הכאובה, באסון הרכבל באיטליה, כאשר אז נהרגו בני הזוג טל ועמית בירן עם בנם התינוק, כאשר איתן הבכור נותר בחיים. 

במשך חודשים ארוכים מתנהל מאבק משמורת על הילד, כאשר הוריה של האם, טל, וגם אחותה גלי פלג מבקשים להביאו לישראל, ואילו דודתו מצד אביו, איה, מבקשת להשאיר אותו באיטליה, שם העביר את מרביו חייו. אמש, היא התראיינה לראשונה לכאן חדשות וסיפרה בכאב על הגעגוע לילד, שהיא אינה אמו. 

"ב-11:30 בבוקר הגיע שמוליק, סבא שלו, כדי לקחת אותו. העברתי לו את איתן עם ההליכון, ובגלל שזה אמור להיות יום ארוך, אני גם נותנת את כיסא הגלגלים, כי אולי איתן יתעייף ולא יהיה לו כוח ללכת יותר". לאחר שעות ארוכות שבהן לא קיבלה תשובה מאף גורם ממשפחת האם באשר למיקומו של הילד, קיבלה בירן-נירקו הודעה ובה נכתב: "איתן הגיע הביתה". על פי החשד, הסבא פלג הוציא את נכדו מאיטליה באמצעות מטוס פרטי והוא אף מחזיק בדרכון הישראלי של הילד, למרות דרישת השופטת להשיב אותו לאיה. לאחר מכן אחות האב הגיעה לתחנת המשטרה המקומית והגישה תלונה על חטיפה.

עוד הוסיפה הדודה כי "אני לא אמא של איתן. אני לא יכולה להיות אמא של איתן. אבל אני הדמות האמהית בבית, ובמשך החודשיים וחצי הראשונים, כמעט שלושה חודשים, אנחנו ישנו על המזרון שלנו בחדר ילדים, כדי שאם איתן יתעורר בלילה אני שם לידו". 

"מה שאני יכולה רק לקוות זה לשיתוף פעולה מלא של הרשויות בישראל עם הרשויות באיטליה, כדי שאיתן יחזור הביתה. כי זה הבית שלו". נראה כי הרשויות בישראל ישתפו פעולה עם איטליה כדי להשיב את הילד לביתו, שכן על פי פרסום של חדשות 12 עולה כי חוות דעת משפטית ממשלת קובעת שאכן מדובר בחטיפה על פי אמנת האג. כלומר, המשמורת צריכה להיקבע במקום מגוריו הקבוע של הילד והעברתו ממדינה למדינה ללא הסכמת הוריו או האפוטרופוס שלו אסורה. 

עוד עולה מהדיווח, כי לאחר שישראל אימצה את האמנה הבינלאומית כבר בשנת 1991, עולה המסקנה כי מדינת ישראל נדרשת לשתף פעולה בכדי להחזיר את איתן בירן בחזרה לאפוטרופסית שלו באיטליה.

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן