אסון קריסת הרכבל: 5 ישראלים בני משפחה אחת נהרגו | בנם פצוע אנוש: "עזבו אותי, אני מפחד"

עמית בירן, טל פלג בירן, בנם בן השנתיים תום בירן, והסבא והסבתא ברברה ויצחק כהן - נהרגו בתאונת הרכבל הקשה באיטליה. אח נוסף בן 6 נפצע באורח אנוש והוא מאושפז בבית חולים בטורינו. הרכבל התרסק מגובה של 20 מטרים, כ-300 מטרים לפני שהגיע לתחנה | אחות של תום: "גיליתי את זה ב-SMS מחברים ששלחו לי הודעת השתתפות בצער"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/05/21 07:42 יג בסיון התשפא

אסון קריסת הרכבל: 5 ישראלים בני משפחה אחת נהרגו | בנם פצוע אנוש: "עזבו אותי, אני מפחד"
צילום: פייסבוק

אסון הרכבל באיטליה. הבוקר (ב') הותר לפרסום כי עמית בירן (30), טל פלג בירן (27), בנם בן השנתיים תום בירן, והסבא והסבתא הוריה של טל, ברברה (71) ויצחק (81) כהן - הם הישראלים שנהרגו באסון הרכבל בצפון איטליה. אח נוסף, בן 5 מאושפז במצב אנוש בבית חולים בטורינו.  

איתן בירן, בן ה-5 ששרד את אסון הרכבל בצפון איטליה ושכל משפחתו נהרגה, נמצא כעת בבית החולים. במיטתו אמר כי הוא חושש וביקש שיניחו לו. איתן נפצע קשה מאד בתאונת הרכבל הנוראית, לפי העיתון קוריירה דלה סרה , בירן בן ה-5 צרח ובכה וביקש שלא יגעו בו. "עזבו אותי, אני מפחד", אמר.

"איבדתי את אחי עמית, גיסתי טל ותום הקטן, עכשיו נתפלל למען איתן", אמרה איה לתקשורת האיטלקית. היא סיפרה כי נודע על האסון בהודעת SMS ששלחו לה חבריה. "גיליתי את זה ב-SMS מחברים ששלחו לי הודעת השתתפות בצער. לא ידעתי בהתחלה מה קרה, וחשבתי שנפל טיל נוסף בישראל. התקשרתי לאח שלי והוא לא ענה, וגם גיסתי לא. ברגע הזה הבנתי שמשהו קרה, והאישור הגיע אחרי שעתיים".

הקרון בו ישבו בני המשפחה ברכבל "סטרזה-מוטארונה", התרסק מגובה של 20 מטרים והתגלגל מספר פעמים, 300 מטרים לפני שהגיע לתחנה. הסיבה להתרסקות הרכבל אינה ברורה בשלב זה. משרד החוץ: "כרגע מדובר בחמישה הרוגים וילד במצב אנוש שנותח בבית חולים מקומי". 

הילדים

הילדיםצילום: פייבוק

העיתונאית סיוון רהב מאיר מספרת על הקשר של עמית בירן לקהילת חב"ד במקום: "עמית בירן, שנהרג הלילה באסון הרכבל באיטליה, למד שם רפואה והיה קשור לקהילה היהודית ולחב"ד. לאחרונה השתתף במבצע "החלטה טובה" של חב"ד, ופרסם בסטטוס מה ההחלטה הטובה שקיבל על עצמו: להקדיש כל יום יותר זמן למשפחה ויותר סבלנות לילדים, ולהניח תפילין כל יום."

מילו חצבאני, נשיא הקהילה היהודית במילאנו, סיפר הבוקר בגל"צ: "אני מכיר טוב את האב, דיברתי איתו ביום שישי שעבר. הוא אמר לי שהוא החליט ללכת לטייל עם הילדים ועם סבא וסבתא שהגיעו מהארץ. אסון גדול".

רכבל "סטרזה-מוטארונה" מקשר בין אגם "מג'ורה" לבין הר הסמוך לרכס האלפים. הרכבל עם הנוף המדהים מוביל תיירים ואזרחים רבים מהעיירה סטרזה ומגיע לגובה של יותר מ-1,590 מטרים מעל פני הים. 


(הדיווח ב-euronews)

מרצ'לה סברינו, ראש מועצת סטרסה, שם התרחשה התאונה אמרה כי מדובר ב"רגע נוראי, בדיוק כשהתחלנו מחדש ועודדנו את כולם לצאת כדי להחלים מהתקופה הנוראה שעברנו. האנשים האלה חשבו שהם יוצאים לטייל ביום יפה".

הרכבל שהתרסק נפתח מחדש בתקופה האחרונה עם ההסרה ההדרגתית של מגבלות הקורונה במדינה. באיטליה ציינו כי בין השנים 2014 ל-2016 הרכבל לא פעל כלל בשל שיפוצים שעבר. פסגת ההר היא יעד תיירותי מבוקש במדינה בזכות הנוף המשקיף על אגם מג'ורה ועל הרי האלפים סביב.

הרכבל באיטליה

הרכבל באיטליהצילום: shutterstock

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן