רגע לפני החג: מחוללי החמצן אוזלים

מנהלי בתי החולים, פונים בקריאה דחופה לממשלה, לסייע ליד שרה, לרכוש מחוללי חמצן, על מנת למנוע את הפסקת האשפוז הביתי ויצירת עומס בלתי נסבל על בתי החולים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 05/09/21 18:00 כח באלול התשפא

רגע לפני החג: מחוללי החמצן אוזלים
מחולל חמצן, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

מלאי מחוללי החמצן של יד שרה הולך ואוזל. נכון להיום (א'), במרכזי יד שרה נותרו רק עשרות מחוללי חמצן זמינים להשאלה. מנהלי בתי חולים ומחלקות הקורונה פונים לשר הבריאות ניצן הורוביץ על מנת לפתור בהקדם את המשבר.

ד"ר מיקי הלברטל, מנהל המרכז הרפואי רמב"ם שלח מכתב בהול לשר הבריאות וכתב: "אנו עוקבים בדאגה אחרי ההודעה של הנהלת יד שרה, לפיה בתוך ימים ספורים יגמר מלאי מחוללי החמצן העומד לרשותם. אנו קוראים לממשלת ישראל לסייע בפעילותה המבורכת של יד שרה בשגרה ובחירום, על מנת שלא למנוע ממי שזקוק לציוד נשימתי לקבלו בביתו, וכך לאפשר לצוותים בבתי החולים להתפנות לטפל בחולים שזקוקים לטיפול המיטבי, אותו הם מקבלים אצלנו".

פרופ' גדי סגל, מנהל מתחלקת פנימית בשיבא ומחלוצי הטיפול בקורונה בישראל הוסיף, "כמי שנמצאים בחזית הטיפול בחולי הקורונה, מזה שנה וחצי, אנו מודעים לפעילותה המבורכת והחיונית של יד שרה, ובפרט בימי הקורונה, בסיוע בציוד נשימתי ובהשאלת ציוד לאשפוז בבית, ובכך מונעת עומסים מיותרים במחלקות האשפוז".


(מנכ"ל יד שרה מספר על המצב).

מנכ"ל יד שרה סיפר, "גם במהלך השבת וסוף השבוע המשיכו המתנדבים לסייע ולהשאיל ציוד נשימתי, בזכות מחוללים שחזרו מאנשים שהחלימו והוכשרו לשימוש חוזר. הגשתי לשר הבריאות הצעה לפתרון מיידי של המשבר, על מנת לאפשר לנו להטיס ארצה אלפי מחוללי חמצן, אותם נשאיל לציבור במסגרת אשפוז הבית של יד שרה, באמצעות סיוע מיידי של 9 מיליון שקלים, אולם עד לרגע זה לא קיבלתי מענה". 

"היום, ערב ראש השנה, אני קורא לקברניטי מערכת הבריאות, להירתם באופן מיידי על מנת להבטיח אספקת חמצן לכל מי שזקוק לו, ולמנוע עומס מיותר ומסוכן על בתי החולים. אני מודה למנהלי בתי החולים, השותפים למאמץ הלאומי להציל חיים" הוסיף.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן