מנכ"ל משרד הבריאות: "יש תקווה לירידה במספר המאומתים"

לקראת ראש השנה התראיין פרויקטור הקורונה לשעבר פרופסור נחמן אש וטען כי "נתוני סוף השבוע נראים טוב", יחד עם זאת, טרם נרשמו תוצאות פתיחת שנת הלימודים ועדיין חובה על הציבור להמשיך ולהקפיד על שמירת ההנחיות

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 05/09/21 09:01 כח באלול התשפא

מנכ"ל משרד הבריאות: "יש תקווה לירידה במספר המאומתים"
נחמן אש, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יומיים לפני תחילת חגי תשרי אשר עלולים להביא להתקהלויות משפחתיות, ומספר ימים לאחר פתיחת שנת הלימודים, התראיין הבוקר (א') מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור נחמן אש ברדיו 103FM והביע אופטימיות זהירה ביחס למצב תחלואת הקורונה בארץ. 

"אני מקווה מאוד שגל התחלואה נבלם. בסה"כ הנתונים של סוף השבוע טובים ונראה שיש ירידה במספר המאומתים, נצטרך לראות בימים הקרובים". הבכיר צופה ירידה בתחלואה בתקופה הקרובה, זאת לאור ההשפעה של מבצע החיסון השלישי, יחד עם זאת, הדגיש כי הדבר תלוי בהשפעות שיהיו למפגש התלמידים, שחלקם עדיין לא מחוסנים, עם פתיחת שנת הלימודים ולהתקהלויות בחגים. "יש לנו תקופה, אני מקווה לא ארוכה, שצריך להקפיד על הדברים כדי שנצא מהגל הזה". 

למרות התחזיות על בלימת המגיפה, אותם הוא מזהה, "בלימה זה לא חגיגה, אנחנו עדיין עם מספרים מאוד גבוהים, הם לא יורדים בצורה כזאת שאנחנו יכולים לחגוג. הם נעצרים אבל זה הכול. המספרים של סוף השבוע ומספר החולים הקשים לאורך הימים האחרונים המספרים נעצרו, אבל הם עדיין גבוהים ועדיין מטריד".

באשר לאכיפת תקנות הקורונה אמר, "בתחום האכיפה מאוד השתפרנו בשבועות האחרונים אבל אתה לא יכול להגיע לכל מקום, כנראה שזה לא מספיק. אתה רוצה לא להיות האיש הפסימי, הרע, כל הזמן. אתה רוצה לנטוע גם תקווה, זה מסרים מורכבים, קשה לציבור לקבל בלימה יחד עם הצורך להיזהר, אבל זה מה שצריך. מצבנו קצת יותר טוב ויש תקווה". 

באשר לפתיחת שנת הלימודים, אשר הייתה בספק ממש עד יום לפני אמר כי, "זה עניין של איזונים וצריך לעשות סדרי עדיפויות. החינוך צריך להיות במקום הגבוה ביותר לכן אפשרנו לפתוח את מערכת החינוך. לעומת זאת אפשר לוותר על דברים אחרים ועל המסיבות האלה באופן עקרוני אפשר לוותר. זה מורכב בהיבטים הכלכליים, אני מבין, ומכאן ההחלטה לא להגביל אירועים כאלה אבל אפשר לצפות לאחריות של האנשים עצמם".

"זה עניין של אחריות אישית", טען, "אם אתה אומר הכול פתוח והכול אפשרי אז זה רק עניין של אחריות אישית כדי למנוע תחלואה ברמה הזאת. מבחינה מערכתית עשינו הרבה צעדים גם בהקשר חיסונים, בדיקות, כדי לצמצם את התחלואה כשהמשק פתוח".