קיץ קשה: 35 ילדים ובני נוער מצאו את מותם

ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים פרסם נתונים מדאיגים, אשר מציגים את הקיץ הנוכחי קטלני במיוחד עבור שכבת הגיל הצעירה. הגורמים העיקריים: טביעות ותאונות דרכים

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 02/09/21 08:30 כה באלול התשפא

קיץ קשה: 35 ילדים ובני נוער מצאו את מותם
צילום: shutterstock

החופשה מבתי הספר כבר הסתיימה, נכון לעכשיו, אבל הקיץ עדיין כאן, והוא לא עבר בשלום. על פי נתוני הארגון "בטרם" לבטיחות ילדים שמפרסם העיתון ישראל היום, עולה כי 35 ילדים ובני נוער מצאו את מותם בקיץ האחרון בעקבות תאונות. 

מדובר במספר הגבוה ביותר של ממוצע תמותת ילדים מזה חמש שנים, כאשר עמד בעבר על 28 מקרים. עוד עולה מהדיווח כי הגורמים העיקריים למוות בגילים האלה הם תאונות דרכים, אשר גבו את חייהם של 15 ילדים, ואף טביעות, אשר גרמו למותם של עשרה בני נוער וילדים. שישה מהנפטרים היו פעוטות בני 4-0, ארבעה היו בני 9-5, שניים בני 14-10 ושלושה בני 17-15.

כזכור, רק השבוע נפטר מאיר ישראל עשוש, בן 6 מהיישוב זמרת, אחיינו של חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד, כאשר נשכח ברכב ונרדם. אביו שמלמד בבית ספר חרדי הלך לכיתה, וכשחזר מצא את בנו המת. 

בתחילת החודש שעבר, צוותי רפואה בנגב נאלצו לקבוע את מותו של תינוק בן 3 שבועות שלא התעורר משנתו, ותינוקת בת חצי שנה מירושלים איבדה את הכרתה אצל המטפלת ומצבה הוגדר קשה. 
צוותי הרפואה של איחוד הצלה העניקו סיוע ראשוני וביצעו פעולות החייאה על פעוט בן 3 חודשים שלא התעורר משנתו בביתו במושב מַסְלוּל. בן חור מלכן חובש איחוד הצלה סיפר: "כשהגעתי למקום נמסר לנו כי הפעוט איבד את ההכרה תוך כדי השינה. ביצענו בו פעולות החייאה ובסיומן למרבה הצער נקבע מותו". 

למרבה הצער, גם בירושלים חוו אירוע דומה, כאשר תינוקת בת חצי שנה איבדה את הכרתה אצל המטפלת ומצבה קשה. צוותי רפואה העניקו סיוע ראשוני וביצעו פעולות החייאה על פעוטה בת חצי שנה שאיבדה את הכרתה במהלך שהותה אצל מטפלת בירושלים. זאבי סופר חובש ביחידת האופנועים של איחוד הצלה, סיפר: "כשהגעתי למקום נמסר לנו כי הפעוטה איבדה את ההכרה תוך כדי השינה. ביצענו בה פעולות החייאה ולמרבה הנס נמסר לנו כי בבית החולים חזר דופק. עקב אופי האירוע הוזעקו לסייע גם צוותי חוס"ן - היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה".