קיץ קשה: שני תינוקות איבדו את הכרתם, אחד מהם נפטר

צוותי רפואה בנגב נאלצו לקבוע את מותו של בן 3 שבועות שלא התעורר משנתו, תינוקת בת חצי שנה איבדה את הכרתה אצל המטפלת בירושלים, מצבה קשה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 09/08/21 16:28 א באלול התשפא

קיץ קשה: שני תינוקות איבדו את הכרתם, אחד מהם נפטר
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

ימי הקיץ החמים נותנים את אותותיהם ועלולים לגרום לאסונות. היום (ב') אירעה טרגדיה בנגב: 
צוותי הרפואה של איחוד הצלה העניקו סיוע ראשוני וביצעו פעולות החייאה על פעוט בן 3 חודשים שלא התעורר משנתו בביתו במושב מַסְלוּל. בן חור מלכן חובש איחוד הצלה סיפר: "כשהגעתי למקום נמסר לנו כי הפעוט איבד את ההכרה תוך כדי השינה. ביצענו בו פעולות החייאה ובסיומן למרבה הצער נקבע מותו". 

למרבה הצער, גם בירושלים חוו אירוע דומה, כאשר תינוקת בת חצי שנה איבדה את הכרתה אצל המטפלת ומצבה קשה. צוותי רפואה העניקו סיוע ראשוני וביצעו פעולות החייאה על פעוטה בת חצי שנה שאיבדה את הכרתה במהלך שהותה אצל מטפלת בירושלים. זאבי סופר חובש ביחידת האופנועים של איחוד הצלה, סיפר: "כשהגעתי למקום נמסר לנו כי הפעוטה איבדה את ההכרה תוך כדי השינה. ביצענו בה פעולות החייאה ולמרבה הנס נמסר לנו כי בבית החולים חזר דופק. עקב אופי האירוע הוזעקו לסייע גם צוותי חוס"ן - היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה". 

רק לפני מספר שבועות תינוק בן 7 חודשים איבד את הכרתו בשינה במהלך שהות הוריו בנופש במושב בית שמאי, מצבו קשה.  צוותי רפואה העניקו לו סיוע ראשוני וביצעו בו פעולות החייאה. יהודה רוזנבלום חובש באיחוד הצלה סיפר: "כשהגעתי למקום הפעוט היה ללא הכרה לאחר שנמסר לנו כי איבד את ההכרה תוך כדי השינה. ביצענו בו פעולות החייאה ובשלב זה מצבו מוגדר קשה". 

משרד הבריאות שב ומסביר כיצד יש לנהוג בימים החמים. כדאי להגביל את הפעילויות מחוץ לבית לשעות הבוקר המוקדמות או לשעות הערב. בשעות החום רצוי לנוח. מומלץ לצמצם פעילות גופנית מאומצת במזג אויר חם. אם עליכם לעשות פעילות גופנית, הקפידו לשתות במהלך הפעילות, בנוסף לשתייה היומית המומלצת, עוד 2-4 כוסות מים קרים או שתיה קלה אחרת. במידה וישנה חובה לצאת החוצה, יש להקפיד לחבוש כובע רחב שוליים, להרכיב משקפי שמש, ללבוש בגדים בהירים, קלים ונוחים ולמרוח קרם הגנה מפני השמש. כדאי לנוח לעתים קרובות במקום מוצל. יש לצמצם למינימום את השהיה והמאמץ בחום.