פיצוץ קואליציוני: מוסי רז ואלון טל מאיימים להצביע נגד חוק ההסדרים והתקציב

חברי הכנסת מוסי רז ואלון טל פנו הבוקר לשר האוצר ליברמן ואמרו כי אם הרפורמה ברגולציה לא תשונה הם יפילו את חוק ההסדרים "לא ייתכן שרפורמה כל כך קיצונית תופיע בחוק ההסדרים ותעבור בן לילה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 29/08/21 22:06 כא באלול התשפא

פיצוץ קואליציוני: מוסי רז ואלון טל מאיימים להצביע נגד חוק ההסדרים והתקציב
ח"כ מוסי רז, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לא רגוע בקואליציה. ח"כ מוסי רז ממר"צ וח"כ אלון טל מכחול לבן פנו הבוקר (א') לשר האוצר בדרישה לפצל את הרפורמה ברגולציה מחוק ההסדרים, "קוראים לשר האוצר לפצל את הרפורמה ולהבטיח בכך הליך דמוקרטי תקין".

ח"כ מוסי רז תוקע לחוק ההסדרים מקלות בגלגלים ואמר הבוקר: "לא ייתכן שרפורמה כל כך קיצונית תופיע בחוק ההסדרים ותעבור בן לילה. חייבים לשנות אותה, אחרת לא אוכל להצביע בעד החוק". גם ח"כ אלון טל התנגד לחוק ואמר: "כמומחה למדיניות ציבורית, אני מכיר מקרים רבים בעולם בהם רגולטור-על שכזה, פגע באיזונים ובבלמים הנחוצים בכדי לקיים מדיניות השומרת על הבריאות, הסביבה והאינטרס הציבורי. שינוי דרמטי שכזה צריך להיבחן באופן יסודי ואין מקומו במסלול המהיר של חוק ההסדרים".

יש לציין כי טל נכנס לכנסת באמצעות החוק הנורווגי לאחר התפטרותה של השרה פנינה תמנו שטה ולכן כוח המיקוח שלו מוגבל. חברי הכנסת הוסיפו ותקפו את הרפורמה: "יש ברפורמה המוצעת טעם לפגם והיא מהווה הלכה למעשה שינוי משטרי. מדובר בהסדרים גורפים ביותר המשנים באופן מהותי את סמכויות משרדי הממשלה ואת האפשרות של הממשלה לפעול באופן מאוזן. הרשות תיפגע בסמכויות הממשלה להגן על אינטרסים ציבוריים מגוונים תוך התעלמות משיקולים מרכזיים וביניהם שיקולי בריאות הציבור, הגנה על הסביבה, שוויון, ועוד".

חברי הכנסת ציינו כי הם מברכים על הבאת התקציב לאישור הכנסת אך הם מסרבים לאשר את הרפורמה ולהוות חותמת גומי. עוד נמסר מטעמם כי: "השימוש לרעה בחוק ההסדרים כפלטפורמה להעברת רפורמות שנויות במחלוקת ב'מחטף', והציפייה שחברי הקואליציה יתיישרו לכל דרישה, הם מקוממים ושגויים. אנו קוראים לשר האוצר לפצל את הרפורמה ולהבטיח בכך הליך דמוקרטי תקין, דיון מעמיק במגוון הסוגיות והקשיים שהיא מעוררת ואת השמירה על האינטרס הציבורי הרחב".


(מוסי רז).