אמילי עמרוסי חגגה בחתונה להט"בית ועוררה סערה ברשת

אשת התקשורת הסרוגה פרסמה כי בסוף השבוע נכחה יחד עם יגאל גואטה בחתונה של קולגה מהעבודה עם בן זוגו, וחטפה ביקורות ותגובות רבות נגד המעשה. מאוחר יותר הבהירה עמרוסי-הולנדר: "אפשר להיות איש הלכה וגם חבר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/04/21 12:42 יג באייר התשפא

אמילי עמרוסי חגגה בחתונה להט"בית ועוררה סערה ברשת
עמרוסי-הולנדר, צילום: יח"צ

אשת התקשורת הסרוגה, אמילי עמרוסי-הולנדר, פרסמה בעמוד הפייסבוק שלה כי נכחה בסוף השבוע האחרון בחתונה להט"בית, יחד עם שדר הרדיו וחבר הכנסת לשעבר מש"ס יגאל גואטה וכתבה: "בחתונה של רן ורועי המקסימים, עם יגאל גואטה. הבנאדם לא לומד לקח", אמרה בציניות כשכזכור, גואטה התפטר מהכנסת בעקבות הגעה לחתונת בן אחותו שמנהל אורח חיים להט"בי, אך טען אז כי היה בחתונה הזאת מאחר ומדובר באחיין שלו. 

עמרוסי-הולנדר ספגה קריאות רבות נגד הגעתה לחתונה והפוסט שכתבה: "חבל שאת נותנת לזה הד. מיותר", אמרה מגיבה אחת, ואחר הוסיף: "לא מובן לי איך אנשים שקוראים לעצמם דתיים או חרדים, נותנים יד ומעודדים איסור כה חמור שגורם להרס החברה היהודית". עשרות תגובות נוספות תהו מדוע הגיעו השניים לחתונה.

 

בעקבות התגובות הרבות החליטה אשת התקשורת לערוך את הפוסט ולהוסיף הבהרה מאוחרת: "שנינו כאן כי רן הוא חבר טוב שלנו מהעבודה. רן מצא את אהבת חייו ואנחנו שמחים בשמחתו. שומרי תורה ומצוות יכולים להיות גם חברים טובים של אנשים שחייהם שונים מחיינו", אמרה עמרוסי-הולנדר, וסיכמה: "אפשר להיות איש הלכה וגם חבר". 

אך האם ההלכה מגבה את המעשה של אשת התקשורת הסרוגה? יו"ר ארגון רבני צהר, הרב דוד סתיו ובנו הרב אברהם סתיו כתבו את ספרם, "אבוא ביתך", בשנת 2017, בו התייחסו לשאלת ההשתתפות בחתונת בני זוג להט"בים. השניים הציגו רשימה ארוכה של איסורי הלכה שהובילו למסקנה כי אין ללכת לחתונה כזו, לא לטקס וגם לא למסיבה הנלווית אליה. 

יחד עם זאת, הרב דוד סתיו מוסיף כי הוא מודע למורכבות הנושא ולרגישותו, ומוסיף כי ישנם מצבים יוצאי דופן בהם יש חשש לפגיעה ביחסים המשפחתיים או הקולגיאליים, ולכן אפשר להגיע לשלב מאוחר יותר בחתונה ולומר מזל טוב לזוג, אך ודאי לא להגיע לטקס החופה.