אסון מירון | נחמן אש מעיד: "אף אחד לא רצה לקבל את האחריות"

מנכ"ל משרד הבריאות הגיע להעיד בפני ועדת החקירה הממלכתית בעניין האסון בהר מירון וטען כי היה צריך לקיים את האירוע תחת התו הירוק. סגן קצין אגף תנועה במשטרה המליץ: "הייתי משמר הדלקה מסורתית אחת בלבד"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 01/09/21 13:05 כד באלול התשפא

אסון מירון | נחמן אש מעיד: "אף אחד לא רצה לקבל את האחריות"
צילום: צילומסך

ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון מירון, התכנסה היום (ד') לדיון נוסף, בראשות נשיאת בית המשפט העליון בדימוס מרים נאור. מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור נחמן אש, עלה על דוכן העדים וטען: "אמרנו שצריך לעשות את האירוע תחת התו הירוק". 

עוד הוסיף כי "מה שהטריד אותנו זה אזורי ההדלקות, הם יותר צפופים. בדיונים ההצעה הייתה להגביל כל אירוע ל-3,000 איש". באשר לקבלת החלטות על מתווה, אמר כי "‏היה צריך לקבוע מי אחראי על המתווה הזה ופה אף אחד לא רצה לקבל את האחריות. היה ויכוח בין המשטרה למשרד הדתות. אי אפשר היה לקבל שם של הגורם האחראי ולכן ההגשה של התקנות התעכבה".

באשר להפעלת לחצים על גורמי מקצוע, טען: "לא יודע מה זה, אבל היה רצון שהאירוע יקרה וזה בא לידי ביטוי בכל דיון". 

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

גם סגן קצין אגף התנועה במשטרה רפ”ק מיכאל טובול הגיע להעיד ואמר כי כמות המבקרים הולכת וגדלה באופן שמקשה על המשטרה. "לאורך השנים ההר השתנה לטובה באופן שהורחבו מתחמי העמידה אבל מה שקורה בפועל, הוא שהשדרוגים הללו מזמנים עוד ועוד אנשים וההר בסופו של יום נהיה צר מלהכיל", עוד הוסיף המלצה, "הייתי משמר הדלקה מסורתית אחת בלבד וגם אותה להגביל מבחינת כמות האנשים ומבחינת הזמן שנקציב לה". 

באחד הדיונים הקודמים בשבוע שעבר, הגיע להעיד רב המקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ', שאמר: "לא ידענו שיש בעיה, ועדת החמישה לא הייתה מעורבת באירוע ל"ג בעומר, בכלל, אין לה סמכות והיא לא יכולה מבחינה תקציבית. כאן בעל המאה הוא בעל דעה. נציג שלנו אפילו לא הוזמן. אני חשבתי שאנחנו לא צריכים בכלל להשפיע ושצריך להיות גוף אחד". 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן