סמוטריץ' חושף: הכספים לאבו מאזן יגיעו מתושבי השומרון

לאחר הדרישה של יו"ר הציונות הדתית לחשיפת מקור הכספים שגנץ הבטיח לאבו מאזן, עולה כי 100 מיליון שקלים יגיעו מכספי המנהל האזרחי, כספים שמשלמים תושבי האזור, "כספי משפחות נפגעי הטרור יממנו את המחבלים". גורם ביטחוני בתגובה: "מקור הכסף אינו מהקופה הציבורית של משלם המיסים הישראלי"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 31/08/21 20:22 כג באלול התשפא

סמוטריץ' חושף: הכספים לאבו מאזן יגיעו מתושבי השומרון
צילום: Olivier FItoussi/Flash90

חבר הכנסת ויו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ערך הערב (ג') שידור חי בעמוד הפייסבוק שלו וחשף פרטים חדשים על ההלוואה בהיקף של חצי מיליארד שקלים שאישר שר הביטחון בני גנץ לרשות הפלשתינית במהלך פגישה עם אבו-מאזן שהתקיימה שלשום. 

100 מיליון שקלים להלוואה יגיעו מקרן של המנהל האזרחי, אשר מקור ההכנסות שלה הוא תוצרים של ההתיישבות הישראלית. על פי החוק, לא ניתן לקחת כסף משטח "כבוש" לקופת המדינה "הכובשת", לכן, למרות שיהודה ושומרון אינם שטחים כבושים כמובן, מסביר סמוטריץ', כאשר תושבי המקום משלבים על קרקע לבנייה או תעשייה, הכספים מגיעים למנהל האזרחי לצורך שיפור התשתיות וכדומה. 

כלומר, "100 מיליון ש"ח ש'הממונה', המנהל האזרחי, גובה בשם מדינת ישראל מהאזרחים תושבי המקום, מועברים בתרגיל 'ישראבלוף' לרשות הפלסטינית ומשם למשפחות מחבלים. כספי משפחות נפגעי הטרור מבית אל, אריאל, קרני שומרון, מעלה אדומים, וישובים נוספים יממנו את המחבלים שרצחו את יקיריהם ואת משפחותיהם". 

ח"כ בצלאל סמוטריץ': "ממשלת ישראל באובדן עשתונות ערכי מוחלט. אזרחי ישראל, תושבי יהודה ושומרון ובתוכם משפחות נפגעי הטרור יממנו את הטרוריסטים שרצחו את ילדיהם. 
מכעיס, עצוב ומקומם. אני קורא לחברים בממשלה שעוד נשארה בהם טיפה של מוסר. עצרו את הטירוף הזה."

עוד הוסיף יו"ר הציונות הדתית כי מדובר במהלך לא חוקי, שכן הדבר צריך להיות מאושר בכנסת. למרות שמשרד האוצר טוען כי מדובר בהלוואה, יש חובה לקבל את אישורה של וועדת הכנסת. 

מדוברות מתאם פעולות הממשלה בשטחים נמסר כי גורם ביטחוני מעדכן, "מסגרת ההלוואה הניתנת לרשות הפלסטינית מורכבת מהקדמת כספי הסילוקין של הרשות הפלסטינית (כספים הנגבים על ידי מדינת ישראל בעבור הרשות הפלסטינית, על-פי הסכמי אוסלו) , ומקורה אינו מהקופה הציבורית של משלם המיסים הישראלי". 

מלבד ההלוואה, שר הביטחון העניק לרשות הקלות נוספות: 

  • מדינת ישראל תאשר לרשות הפלסטינית להסדיר את מעמדם של 3,000 פלשתינים ללא תעודות זהות, אשר ביו היתר כוללים גם פלשתינים שהיגרו לחו"ל. 
  • הלוואה של חצי מיליארד שקלים לרשות, אשר ההחזרה עבורה תתחיל רק בעוד שנה, יוני 2022. 
  • אישור ל-15,000 עובדים פלשתינים נוספים לעבוד בשטח ישראל, בנוסף להעברת העסקים הפלשתינים שכבר עובדים במדינה לשיטת חשבונות דיגיטלית, מה שיבטיח הכנסת מיסים לרשות בגובה של 10 מיליון שקלים בשנה. הצעד אושר על ידי משרד האוצר וייכנס לתוקפו ב-1 בנובמבר. 
  • תוכניות מתאר לבנייה פלשתינית בשטח c אך בעיקר בכפרים ויישובים פלסטינים קיימים. 

מוקדם יותר היום, פנה יו"ר הציונות בצלאל סמוטריץ' לשר הביטחון גנץ, שר האוצר ליברמן וליועמ"ש בדרישה לפרט המקור התקציבי להלוואה לרשות הפלסטינית. כמו כן, פנה ליו"ר ועדת הכספים ח"כ קושניר בבקשה לזמן דיון פגרה דחוף בוועדת הכספים.

במכתבו לקושניר ציין סמוטריץ' כי לא יתכן שסכום כזה יועבר למטרה כזו מבלי שהכנסת תידרש לכך. במכתב כתב סמוטריץ': "מפרסומים בתקשורת עולה כי במסגרת פגישתו עם אבו מאזן התחייב שר הביטחון להעביר לרשות הפלסטינית הלוואה בגובה 500 מיליון שקל. אבקש לדעת מהו המקור התקציבי להעברת ההלוואה לרשות הפלסטינית - מאיזה סעיף, מאיזה תחום פעולה, ומאיזו תכנית יועברו הכספים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן