לאחר הפגישה, מתקפה על גנץ: "דואג לאינטרסים הפוליטיים שלו"

שר הביטחון נפגש עם יו"ר הרשות הפלשתינית, ובכך הואשם כי "הוא מתנהל כממשלה בתוך ממשלה". עוד הותקף על ידי גורם בכיר: "אם הפגישה נועדה לצרכים ביטחוניים מדוע הוא הוציא על כך הודעה לעיתונות?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/08/21 22:45 כב באלול התשפא

לאחר הפגישה, מתקפה על גנץ: "דואג לאינטרסים הפוליטיים שלו"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר הביטחון בני גנץ נפגש אמש עם יו"ר הרשות הפלשתינית אבו-מאזן, והגיע עמו לסיכומים, אשר על פיהם ישראל תאפשר שורת הקלות לרשות, ובין היתר תעניק לה הלוואה בסך חצי מיליארד שקלים, אשר ההחזרים עליה יתחילו רק בעוד שנה. 

בכיר בממשלה יצא למתקפה על שר הביטחון וטען: ״גנץ דואג לאינטרסים הפוליטיים שלו ולא החליף דיסקט שהתחלפה ממשלה", כך על פי דיווח של חדשות 12, "הוא מתנהל כממשלה בתוך ממשלה. אם הפגישה נועדה לצרכים ביטחוניים מדוע הוא הוציא על כך הודעה לעיתונות?"

עוד הוסיף הבכיר, "זה חרג מהסיכומים המוקדמים שלא יהיה סביב זה פסטיבל תקשורתי. כדי לקדם את האינטרס הפוליטי שלו גנץ השתמש בתפקיד שר הביטחון. אם הממשלה תיפול זה יהיה בגלל ההתנהלות שלו.״

בלשכה של שר הביטחון טענו, "פשוט לא נכון. לפגישה הייתה חשיבות ביטחונית, היא הייתה מתואמת ומאושרת ונעשתה בפרופיל נמוך ולראיה- אפילו לא יצאה ממנה תמונה". 

בתוך כך, חדשות 13 חשפו הערב כי גנץ ביקש לשאת דברים במליאת הכנסת מחר בעניין הגרעין האיראני לקראת הפגרה ולכן פנה למזכירות הממשלה. אלא ששם סירבו, ומי שינאם במקומו יהיה השר לשירותי דת מתן כהנא. 

גורם בכיר בסביבת ראש הממשלה אמר הבוקר: "פגישת גנץ-אבו מאזן אושרה מראש על ידי ראש הממשלה. מדובר בפגישה שעניינה סוגיות שוטפות של מערכת הביטחון מול הרשות הפלשתינית. אין שום תהליך מדיני מול הפלשתינים וגם לא יהיה".

עוד סוכם בפגישה בין השניים: 

  • מדינת ישראל תאשר לרשות הפלסטינית להסדיר את מעמדם של 3,000 פלשתינים ללא תעודות זהות, אשר ביו היתר כוללים גם פלשתינים שהיגרו לחו"ל. 
  • הלוואה של חצי מיליארד שקלים לרשות, אשר ההחזרה עבורה תתחיל רק בעוד שנה, יוני 2022. 
  • אישור ל-15,000 עובדים פלשתינים נוספים לעבוד בשטח ישראל, בנוסף להעברת העסקים הפלשתינים שכבר עובדים במדינה לשיטת חשבונות דיגיטלית, מה שיבטיח הכנסת מיסים לרשות בגובה של 10 מיליון שקלים בשנה. הצעד אושר על ידי משרד האוצר וייכנס לתוקפו ב-1 בנובמבר. 
  • תוכניות מתאר לבנייה פלשתינית בשטח c אך בעיקר בכפרים ויישובים פלסטינים קיימים.