העימות על סגירת גל"צ מגיע לטוויטר: "שרקי, אתה חצוף"

עיתונאי חדשות 12 טען כי תחנת הרדיו הצבאית "הייתה מוטה שנים ארוכות לשמאל" ולכן יש לסגור אותה. הדס שטייף, כתבת המשטרה של גל"צ תקפה בתגובה: "ינקת מהתחנה, תתבייש"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 31/08/21 18:39 כג באלול התשפא

העימות על סגירת גל"צ מגיע לטוויטר: "שרקי, אתה חצוף"
צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

הדיונים על סגירת תחנת הרדיו הצבאית עלו לכותרות כבר לפני מספר חודשים, כאשר קיבל שר הביטחון בני גנץ אור ירוק מהיועץ המשפטי במשרד הביטחון באשר לסגירת תחנת הרדיו הצבאית. אתמול (ב') הודיע גנץ כי הוא ממנה את גלית אלטשטיין, אשר כיהנה במגוון תפקידים בתחנה ובהם כראש מערכת החדשות, לתפקיד ממלאת מקום מפקד גל"צ. מהלך שמעורר תהיות באשר לאפשרות סגירת התחנה. 

עיתונאי חדשות 12, יאיר שרקי, אשר שימש ככתב לענייני דתות בעת שירותו הצבאי בתחנה, התבטט אתמול בנושא. בציוץ שהעלה לחשבון הטוויטר שלו כתב, "כבוגר גל״צ העדפתי עד עכשיו לא להביע דעה בעניין, אבל האמת הידועה היא שגל"צ הייתה מוטה שנים ארוכות לשמאל", לדבריו, "במקום לתקן ״איזנו״ בתעמולה גסה ל״ימין״. ואת זה עכשיו מנסים ״לתקן״ באמצעות מינוים אנטי עיתונאיים שינסו להשתיק את המינויים הפוליטיים הקודמים. בצער רב- חסכו את ההתבזות, סגרו וזהו". 

אלא, שדעתו עוררה סערה כאשר כתבת המשטרה של גלי צה"ל, הדס שטייף, שיתפה את דבריו וצייצה בתגובה: "שרקי, אתה חצוף, ינקת מהתחנה. נתנה לך את ההזדמנות להיות מי שאתה", עוד הוסיפה, "בזכותה כלי התקשורת פתחו לך דלת. חיבקנו אותך. תתבייש".

העיתונאי אסף ליברמן, אשר בעצמו שירת בתחנה בעת שירותי הצבאי והמשיך להגיש בה תוכניות חדשות גם אחר כך, הצטרף לחגיגה וצייץ: "חשוב להבהיר ששרקי אינו חצוף והוא אינו חייב שום דבר לאף אחד, לרבות לא לכתבת הפלילים של גל"צ". 

כאמור, היועץ המשפטי הודיע לשר הביטחון בחוות דעת מיוחדת כי סגירת התחנה נמצאת בסמכות שר הביטחון והרמטכ"ל כוכבי ואין צורך בחקיקה בכדי להניע את המהלך. בחוות הדעת כתב היועץ כי הקמת התחנה בספטמבר 1950 על ידי בן גוריון לא לוותה בחקיקה ולכן דינה ככל יחידה צבאית אחרת בצה"ל, אותה יכול לסגור הרמטכ"ל ושר הביטחון. חוות הדעת הועברה אל היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

על התחנה התבטא גנץ בעבר כי: "אין מקום להעסקת חיילים בתוכניות שמהותן פוליטיות וזה לא משנה אם זה תוקף אותי או אם זה בעדי", חיילי צה"ל צריכים להיות מרוחקים מכל עיסוק פוליטי שהוא, והתחנה ראוי לה שתהיה ממלכתית והיא מזמן הפסיקה להיות כזאת, מטבעה של תקשורת שכמובן עוסקת בנושאים אקטואליים ופוליטיים".