אופיר סופר יוצא להגנת ישיבות בני עקיבא: "משרד החינוך מהלך עליהם אימים"

פחות מיממה לפתיחת שנת הלימודים, חבר הכנסת מטעם הציונות הדתית מותח ביקורת על שרת החינוך וטוען, "האבסורד הגדול הוא שמשרד החינוך מהלך אימים על מרכז ישיבות בני עקיבא בשל העובדה שהם דורשים תו ירוק לתלמידי הפנימייה"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 31/08/21 17:46 כג באלול התשפא

אופיר סופר יוצא להגנת ישיבות בני עקיבא: "משרד החינוך מהלך עליהם אימים"
אופיר סופר, צילום: הלל מאיר ואור אלכסנברג

לאחר שאתמול חשפנו בכיפה כי במרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא החליטו כי תלמידים במסגרת פנימייתית יחויבו להציג תו ירוק או לחלופין להציג תוצאה שלילית של בדיקת קורונה, זאת בניגוד לחוק, חבר הכנסת מטעם הציונות הדתית, אופיר סופר, יוצא היום (ג') להגנתם. 

בראשית דבריו הוא פותח בביקורת על החלטת הממשלה לפתוח את הלימודים כסדרם ב-1 לספטמבר כמו בכל שנה, "לצערי משרד החינוך מסרב להבין את גודל הסכנה שבפתיחת שנת הלימודים כאשר יש כ-11,000 מאומתים ביום", כתב בחשבון הטוויטר שלו, "ובכל זאת השרה בוחרת לפתוח את שנת הלימודים".

בהתייחסו למוסדות החינוך הדתיים, אמר, "האבסורד הגדול הוא שמשרד החינוך מהלך אימים על מרכז ישיבות בני עקיבא בשל העובדה שהם מגדילים ראש, נוהגים באחריות ודורשים תו ירוק לתלמידי הפנימיה". 

כזכור, בעקבות פניית כיפה על כוונת מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא להחיל את התו הירוק גם בשטחן, משרד החינוך הבהיר כי אסור לעשות זאת, ולא ניתן לחייב תלמידים, בכל כיתה ובכל גיל, להציג תו ירוק. למרות קביעת המשרד, ברשת הבהירו כי הם עומדים מאחורי הודעתם הראשונה, ולמרות שמדובר בעבירה על החוק, הם לא מתכוונים לשנות את עמדתם. 

מתוך הבנה שאורח החיים בפנימייה הינו בעל אופי ייחודי אשר מחייב התייחסות מחמירה יותר על מנת למנוע הדבקה והתפרצות בקרב התלמידים ואנשי הצוות, החליטו כי תלמידי הפנימיות יעודכנו בדרישת הרשת על מנת ששנת הלימודים תוכל להיפתח באופן בטוח ואחראי".