לוחם מג"ב בראל שמואלי ז"ל הובא למנוחות

הובא למנוחות לוחם מג"ב אשר נפצע אנושות מירי מחבלים על גבול רצות עזה לפני שבוע וחצי. שבתאי: "בשנים האחרונות נטל ביטחוני רב יותר עובר לכתפי משטרת ישראל. המילים דלות מלתאר את עוצמת הכאב שחשים כולנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/08/21 22:22 כב באלול התשפא

לוחם מג"ב בראל שמואלי ז"ל הובא למנוחות
צילום: דוברות המשטרה

אלפים השתתפו במסע הלוויה בבית העלמין הצבאי בגבעת שאול של חלל צה"ל, סמ"ר בראל חדריה שמואלי זכרו לברכה, אשר מת מפצעיו מוקדם יותר היום לאחר שנפצע מירי מחבלים על גדר המערכת בגבול רצועת עזה לפני תשעה ימים. בראל היה בן 21 במותו, שירת ביחידת המסתערבים של מג"ב דרום. הוא הותיר אחריו הורים, שתי אחיות ואח.

האם ניצה ספדה לבנה ואמרה: "אני הולכת בעקבות הבן שלי, לא אמשיך את החיים שלי", כך על פי דיווח של ישראל היום, "אבל קודם אני פונה לכולם, למשטרת ישראל, למג"ב, לצה"ל - איך לא ידעתם שלמחבל יש אקדח? מה חשבתם, שהוא יבוא עם סוכריות טופי? אני רוצה לשמוע שתגידו מה יביא, בקלוואה? ואחרי האירוע סגרתם את החור. אני רוצה תשובות". 

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב (קובי) שבתאי אמר בהספדו: "אנחנו מתכנסים כמשפחה שכולה אחת, ביגון כבד ובשותפות גורל העוטפת את כולנו עם לכתו של בראל ז"ל. בשנים האחרונות נטל ביטחוני רב יותר עובר לכתפי משטרת ישראל, השוטרים המסורים עומדים במבחן יומיומי של נחישות וחתירה למגע, נלחמים בגבורה ולצערנו לעיתים משלמים בחייהם. בפעילות יחידת המסתערבים של מג"ב דרום בגדר בצפון רצועת עזה, נתקל הכוח בירי משטח הרצועה ובראל נפגע באורח אנוש. במשך כעשרה ימים נלחם בראל בגבורה על חייו וכולנו ציפינו לנס ואיחלנו לרגע בו יענו תפילותינו ובראל יחזור אלינו. אך לצערנו התקבלה הבשורה הקשה והמילים דלות מלתאר את עוצמת הכאב שחשים כולנו. בראל, לצערנו בשנים האחרונות נקטפים משורות משטרת ישראל השוטרים הטובים ביותר, ואתה כך למדתי ממפקדיך וחבריך מזן הלוחמים הטובים ביותר.

צילום: דוברות המשטרה

עוד הוסיף שבתאי, "ביקשת לשרת שירות משמעותי והגשמת את שאיפתך להשתלב ביחידת המסתערבים של משמר הגבול שישמת כצלף, השתתפת בעשרות פעילויות לסיכול טרור ולחימה בפשיעה החמורה היית לוחם אמיץ בעל יכולות פיקוד והובלה. משפחה יקרה האב יוסף, האם ניצה, האחיות הילה ואגם והאח אודי - הפכתם גם אתם לחלק בלתי נפרד ממשפחת משטרת ישראל אנו מחבקים אתכם ומבטיחים כי לעולם לא תצעדו לבד."

"בצער רב אנו מודיעים על פטירתו של לוחם מג״ב בראל חדריה שמואלי שפונה לבית החולים לפני כשבוע, לאחר שנורה בראשו בגבול רצועת עזה", נמסר מבית החולים, "הצוות הרפואי נלחם על חייו והוא עבר מספר ניתוחים  במהלך האשפוז. חרף המאמצים הרבים ובשל הפציעה הקשה, נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מות ואנו משתתפים בצערה הכבד של המשפחה". 

ראש הממשלה נפתלי בנט ספד לו ואמר: "בראל היה לוחם בחייו ולוחם במותו. הוא נאבק על חייו עד הרגע האחרון, כאשר עם ישראל כולו נשא עבורו תפילות. אני מבקש לשלוח חיבוק גדול למשפחה שאיבדה את היקר לה מכל. תהא נשמתו של בראל צרורה בצרור החיים".