חשד: יו"ר דריקטוריון בן אנד ג'ריס מעלה בכספים ומימנה פעילות פרו-פלשתינית

בזמן שבישראל עדיין לא נרגעו מהחלטת החרם המקוממת, סערה בבן אנד ג'ריס העולמית | אנורדהה מיטל, מהבכירות בחברה חשודה כי מעלה בסכומים של עשרות אלפי דולרים | בן גביר: "לא מפתיע שמדובר באנטישמית"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 30/08/21 07:49 כב באלול התשפא

חשד: יו"ר דריקטוריון בן אנד ג'ריס מעלה בכספים ומימנה פעילות פרו-פלשתינית
בן אנד ג'ריס, צילום: shutterstock

אחרי שהודיעו כי יחרימו את ההתנחלויות, בבן אנד ג'ריס מתגלים ליקויים מוסריים אחת מהבכירות בחברה חשודה כי מעלה בסכומי כסף גדולים אותם העבירה לעמותות פרו פלשתיניות. אנורדהה מיטל שחשודה במעשה טוענת: "מדובר בהאשמות שווא".

הניו יורק פוסט מדווח כי יו"ר הדריקטוריון אנורדהה מיטל שמוכרת כפעילה פרו פלשתינית חשודה במעילה של עשרות אלפי דולרים. מיטל עומדת בראש מכון אוקלנד וקיים חשד כי מתוקף תפקידה מיטל העבירה למכון יותר מ-100 אלף דולר.

עוד נחשף כי קרן הצדקה של בן אנד ג'ריס העולמית העבירה מענק לארגון בדיל זאת ברקע סירוב האיחוד האירופי לתמוך בארגון שלא הסכים להצהיר כי הוא "נגד טרור" בחוזה המימון שלו. כמו כן, דווח כי עמותת בן אנד ג'ריס מממנת פרויקט לציון "50 שנה למלחמת ששת הימים והכיבוש הישראלי".

"אנו טוענים שישנה היתכנות לעבירה של מיטל, שהייתה פסולה מלעשות פעולה שכזאת לפי חוקי רשות המסים", נמסר מהרשויות האמריקניות. ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה לפרסום: "לא מפתיע שמדובר באנטישמית מושחתת המנצלת את מעמדה בחברה כדי לפגוע ולהחרים את מדינת ישראל. אם חברת בן אנד ג'ריס לא תפטר את המנהלת ותחזור בה מההחלטה לא למכור גלידות בשטחי יו"ש, כל מי שאוהב את מדינת ישראל יחרים את הגלידות שאולי טעימים לחך, אבל מגעילים לנשמה".

כזכור, בחודש שעבר חברת בן אנד ג'ריס הודיע כי תפסיק לשווק את הגלידות ביהודה ושומרון מכיוון שזה "נוגד את ערכי החברה" בחברה הודיעו כי ימשיכו לשווק את הגלידות בישראל אך בהסדר שונה. 

ההודעה הגיע אחרי מבצע שומר החומות שגרר לא מעט ביקורת בעולם. בהודעה שפרסמה החברה נכתב כי: "בן אנד ג'ריס תעצור את מכירות הגלידה שלה בשטח הפלסטיני הכבוש, אנו מאמינים שמכירה בישראל לא עולה בקנה אחד עם הערכים שלנו, וגלידת בן אנד ג'ריס לא יכולה להימכר בשטח הפלסטיני הכבוש. אנו גם שומעים ומכירים את החששות המשותפים שלנו והאוהדים הימניים שיתנגדו למהלך".

 


(לפיד על החרם).

נשיאת ארגון שורת הדין, עו"ד ניצנה דרשן-לייטנראמרה בתגובה לחשד: "לא פלא כי השחיתות המוסרית של חברת בן אנד ג'ריס העולמית הפכה לשחיתות פלילית. הם אינם רק מחרימים את מדינת ישראל ופועלים באנטישמיות כנגדה, אלא מממנים את הארגונים הפלסטיניים שמסרבים לגנות טרור. אנחנו לא נשתוק, וכבר הודענו ליוניליוור, כי לפי החוק האמריקני ההחלטה לוותר מבחינה מסחרית על מכירה בשטחי יו"ש - מהווה ויתור על הסימן המסחרי בן אנד ג'ריס באותם אזורים, וכי מעתה שורת הדין תהפוך לבעליו החוקיים של המותג באזור".