המלחמה הקרה מתקפת נגד: חרם בארה"ב על חברת בן אנד ג'ריס

חבר מועצת העיר המפסטד בניו יורק הודיע לראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שהעיר תנתק את קשריה העסקיים עם בן אנד ג'ריס העולמית וחברת האם יוניליבר

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/07/21 17:11 טז באב התשפא

מתקפת נגד: חרם בארה"ב על חברת בן אנד ג'ריס
מפגש בין דגן לבלייקמן בעבר, צילום: ללא

בשומרון מעבירים את המאבק בחרם לארה"ב. העיר התאומה בארה"ב  תחרים את בן אנד ג'ריס, זאת לאחר שלפני כ-5 שנים חתם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן על ברית ערים תאומות מול העיר המפסטד שבניו יורק.

לאחר שפנה בשבוע שעבר למושלים בארה"ב בבקשה שיחילו את חוק החרם על חברת בן אנד ג'ריס וחברת האם שלה יוניליבר, הודיע אמש חבר מועצת העיר המפסטד במדינת ניו יורק - ברוס בלייקמן לראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן כי יש בכוונת העיר להחיל את חוק החרם,  וזו הודיעה על ניתוק הקשרים העסקיים של העיר הן עם בן אנד גריס העולמית והן עם חברת האם שלה יוניליבר.

משמעות ההודעה של ברוס, היא שכל חוזה וכל התקשרות עם החברות הללו עם העיר המפסטד יתבטל וייבחן מחדש. כמו כן מועצת העיר פנתה למרכולים בעיר וביקשה להסיר את המוצרים של החברות הללו מן המדפים. 

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הודה לבלייקמן ואמר: "יש לנו ידידים בכל העולם. אני סבור שה-BDS וחברות עסקיות יגלו שלא קל להחרים את מדינת ישראל ואת יהודה ושומרון, האמת תנצח את האנטישמיות. אני מודה לחברינו הטובים בכל העולם, שעומדים לצד המוסר והאמת ההסטורית. יהודה ושומרון מעולם לא היה ואיננו גם היום שטח כבוש. זהו ערש מולדתו של העם היהודי". 

העיר המפסטד היא אחת מ 5 הערים העשירות בעולם.  לפני כ 5 שנים חתם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מול ראש עיריית המפסטד על הסכם ברית ערים תאומות ובמקביל לכך החילה המפסטד את חוק החרם. המפסטד הייתה מהראשונות להחיל את חוק החרם. החוק אוסר על קיום קשרים עסקיים עם מי שמחרים את ישראל

כזכור, ראש המועצה האזורית שומרון פנה בשבוע שעבר למושלים בארהב וביקש מהם להחיל את חוק החרם -  שחל לפחות ב 26 מדינות בארהב - כנגד חברת יוניליבר ובן אנד גריס העולמית.


(לפיד על החרם).