במקרה? הרבנים הלכו וכוח מג"ב חזר לחסום | בכיר במג"ב: החיילים רק יצאו לסיור

סיור רבנים מהציונות הדתית המאוגדים תחת ארגון 'רבני הארץ הטובה' יתקיים היום בגבעות יהודה ושומרון, בין השאר בגבעת קומי אורי. תושבים מהגבעה מדווחים כי שוטרי מג"ב שמוצבים בגבעה עזבו וחזרו בתום הסיור

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 24/08/21 18:14 טז באלול התשפא

הרבנים הלכו וכוח מג"ב חזר לחסום | בכיר במג"ב: החיילים רק יצאו לסיור
עמדת מגב הנטושה בקומי אורי, צילום: גבעת קומי אורי

סיור רבנים מהציונות הדתית המאוגדים תחת ארגון 'רבני הארץ הטובה' התקיים היום בגבעות יהודה ושומרון, בין השאר בגבעת קומי אורי. זמן קצר לפני הגעת הרבנים לגבעה, עזבו השוטרים שמוצבים במקום במסגרת המצור, יחד עם הציוד המשטרתי, ככל הנראה בשל רצון למנוע מהרבנים לראות מקרוב את התנאים בגבעה.


(הכוח חזר).

כעת, מדווחים התושבים כי שעה קלה לאחר עזיבת הרבנים את המקום, שבו הכוחות למחסום המג"ב שבפתח הגבעה. בכיר במג"ב אמר לחדשות כיפה בתגובה לטענות כי: "החיילים רק יצאו לסיור וחזרו לעמדה, אין דרמה".

בגבעה תקפו בחריפות את ההתנהלות: "במג"ב בחרו להונות את הרבנים ולמנוע מהם לראות את המצב הקשה שחווים תושבי הגבעה מדי יום, על ידי יצירת מצג שווא של גבעה ריקה משוטרים וממחסומים".

"גם במג"ב יודעים שמדובר בצו שערורייתי שלא קיים כמותו בשום מקום אחר בארץ, ומשכך בחרו לברוח כגנבים שעה קלה לפני הגעת הרבנים למקום. אנו דורשים ממערכת הביטחון להפסיק את ההתנכלות הקשה לתושבים, ולהסיר במיידי את המצור מהגבעה", הוסיפו.


(העמדה הנטושה, קרדיט: קומי אורי).

בגבעה כבר ברכו על כך ומודים לרבנים שלדבריהם "תמיכתם ופעילותם להסרת המצור, גורמים לחץ על מערכת הביטחון ועשויים להביא להסרת המצור לחלוטין".

הרב חיים דרוקמן, ראש מוסדות אור עציון ויו"ר תנועת בני עקיבא יצא בקריאת חיזוק לתושבי הגבעות ביהודה ושומרון וזאת לרגל מסע הרבנים של ארגון רבני הארץ הטובה. הרב ביקש לחזק את המתיישבים, וקרא להם לחזק ולכוון את הנוער להמשך עשייה.

הרב שאינו יכול להגיע לאירוע, שלח ברכה לרבנים ולתושבים "לצערי אינני יכול להיות עמכם באופן פיזי, אבל אני נמצא איתכם בליבי בסיור שלכם למקומות שמפריחים את שממות ארצנו. המפגש שלכם בעז"ה עם הנוער שעושה את הדבר החשוב הזה, חזקו אותו, וכוונו אותו ,שיוציא את רצונו הטוב והאידיאליסטי לבנות ולהפריח את שממות הארץ בצורה החיובית ביותר. ובעז"ה אנחנו נמשיך לבנות את ארצנו, ולהפריח את שממותיה", אמר הרב בדברי הברכה.


(ברכת הרב דרוקמן).

הרב דרוקמן התייחס גם לזכות של המתיישבים בגבעות בבניין הארץ "כותב הרב קוק זצ"ל על השאלה מדוע דורנו זכה לגאולה, דבר שלא זכו אבותינו, ועונה הרב קוק מפני שהוא עסק במצווה החשובה ביותר מכל המצוות שבתורה, מצוות יישוב ארץ ישראל. וכך נמשיך גם אנחנו לבנות את ארצנו ולהיבנות בה, ונצעד לקראת גאולתנו השלמה. אני כמובן אתכם", סיים הרב. 

היום צפויים כעשרות רבנים לסייר בגבעות בשומרון ובנימין. הרב יוסף ארציאל, מנהל ארגון רבני הארץ הטובה סיפר על הסיור "הסיור בא כדי לפעול לשינוי התדמית שיש על אנשי הגבעות, ולחיזוק מצוות יישוב הארץ. אנחנו נותנים גיבוי לכל העשייה הטובה והברוכה של יישוב הארץ שנעשה ע"י אנשי הגבעות. בהזדמנות זו נביע גם הערכה לכל אנשי החוות, גם לאנשי אביתר ולכל מי שפועל ליישוב הארץ ולחיבור של עם ישראל לארץ ישראל".

"מסע הרבנים" מגיע לאחר מספר פגישות, בין נציגי נוער הגבעות, ותושבי המאחזים לרבנים שהתקיימו בחודשים האחרונים. בין הרבנים, לאנשי העשייה בשטח נוצר קשר, וזאת בעיקר לאחר האירוע הקשה בו נהרג אהוביה סנדק ז"ל. בפגישות ליבנו אנשי הגבעות והרבנים סוגיות שונות, והוצגה לרבנים הפעילות והעשייה בשטח. הקשר יצר כבר מספר סיורים של רבנים בגבעות, ואחדים מהם אף הגיעו לתת שיעורים לבני הנוער במאחזים השונים, היום לראשונה יערך סיור של כלל הרבנים יחד.

הרבנים יגיעו במהלך היום, לנקודת ההתיישבות ביהודה ושומרון. הסיור החל בשכונת קומי אורי ביצהר, אשר נמצאת תחת צו שטח צבאי סגור. הרבנים יפגשו את תושבי השכונה, ויעמדו על המצב במקום. לאחר מכן יפגשו הרבנים נציגי משפחות מהיישוב החדש אביתר. משם יסעו הרבנים לגבעת עוז ציון, הסמוכה לצומת גבעת אסף בבנימין, ואשר נהרסה לאחרונה בידי כוחות משטרה ומינהל אזרחי, הרבנים יחזקו את תושבי המקום. לאחר מכן יגיעו הרבנים למאחז מעוז אסתר הסמוך לכוכב השחר, שם ישתתפו הרבנים בשעה 17:00, יחד עם חברי כנס ואישי ציבור, באירוע חנוכת בית הכנסת ובהכנסת ספר תורה לזכר אהוביה סנדק, בנוסף יערכו הרבנים במקום שיח ומפגש עם נערי הגבעות ותושבי המאחזים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן