משה ליאון: "עצרו באופן מיידי את הבדיקות הסרולוגיות, מדגרת קורונה"

ראש עיריית ירושלים קורא לשר הבריאות, ראש הממשלה ושרת החינוך לעצור את מערך הבדיקות הסרולוגיות: "ההורים עוברים סבל רב" | שאשא ביטון: "המשימה הכי חשובה שעומדת לפנינו היא פתיחת שנהל ב-1 בספטמבר". נחמן אש: "לא יכול להבטיח שום דבר"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 24/08/21 12:46 טז באלול התשפא

משה ליאון: "עצרו באופן מיידי את הבדיקות הסרולוגיות, מדגרת קורונה"
מתחם בדיקות סרולוגיות בקצרין, צילום: Michael Giladi/Flash90

ראש עיריית ירושלים משה ליאון התארח היום (ג') בוועידת החינוך הלאומית של מרכז השלטון המקומי ומפעל הפיס ואמר כי יש להפסיק באופן מיידי את הבדיקות הסרולוגיות. שרת החינוך יפעת שאשא ביטון לקחה חלק גם היא בוועידה, ואמרה כי הסגרים הובילו למצוקות רגשיות מאוד קשות של הילדים, ומכאן החשיבות לפתוח את שנת הלימודים במועדה. מנגד, מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור נחמן אש, אמר: "לא יכול להבטיח שום דבר" .

"אני קורא לשר הבריאות, ראש הממשלה ושרת החינוך - תעצרו באופן מיידי את הבדיקות הסרולוגיות", אמר ליאון. "הבדיקות הארציות גורמות למדגרה של קורונה שמתאספת מאחורי המקומות שבהן נערכות הבדיקות. אני מטיל ספק ביעילותן. ההורים עוברים סבל רב. אפשר לעצור עכשיו ולעשות בצורה מסודרת בבתי הספר". 

שאשא ביטון אמרה בוועידה: "ראינו את הדיווחים על דיכאונות מצוקות רגשיות מאוד קשות של הילדים שלנו. כל זה הוביל אותנו והשלטון המקומי וארגוני המורים להבין שהמשימה הכי חשובה שעומדת לפנינו היא פתיחת שנהל ב1 בספטמבר כדי להחזיר לילדים שלנו את היציבות, וודאות, חוסן רגשי, גם להורים שהתמודדו עם שנה לא פשוטה, גם הם בעצמם עם העניינים הכלכליים והחרדות מהמחלה שהיו ברקע. להחזיר למורים שלנו את תחושת היציבות וגם הם זקוקים לליווי ותמיכה. להחזיר לחברה הישראלית את החוסן שמגיע לה. והחוסן נמדד ביכולת להניח מערכת יציבה חזקה שנותנת את המעטפת לילדים שלנו". 

בהמשך הוועידה לקח חלק גם מנכ"ל משרד הבריאות, שהתייחס גם הוא לפתיחת שנת הלימודים. "אנחנו מקווים מאוד שנצא לימודים ב-1 בספטמבר. באמצעות הבדיקות המהירות שנעשה לפני ונסמן כך מאומתים. במקומות שיש תחלואה גדולה יותר צריך להקפיד יותר.

לאחר מכן הוסיף אש: "אני לא יכול להבטיח שום דבר, אבל נערכנו כדי לעשות את זה ואנחנו נהיה נחושים כדי שזה יקרה. אם יהיו הרבה מאומתים וכל התלמידים יהיו חייבים בידוד כל הזמן לא יהיה לזה ערך".