התפשטות הקורונה השיא יישבר? כמעט 10,000 מאומתים ביממה אחת

מנכ"ל משרד הבריאות הפרופסור נחמן אש, מודאג ממספרי התחלואה שממשיכים לעלות: "יש סוג של התמתנות במספר החולים הקשים, אבל המספרים עדיין עולים" | מסתמן: חיסון נוסף לבני ה-30 כבר בסוף השבוע

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/08/21 09:06 טז באלול התשפא

השיא יישבר? כמעט 10,000 מאומתים ביממה אחת
מחלקת קורונה בשערי צדק, אתמול, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, אמר הבוקר (ג') בריאיון ברדיו ירושלים כי לפי הנתונים המעודכנים של המשרד מאתמול, ישנם 9,831 מאומתים חדשים - "זה בהחלט מטריד", אמר פרופ' אש, והמשיך: "יש סוג של התמתנות במספר החולים הקשים, אבל המספרים עדיין עולים". 

מנתוני משרד הבריאות שהתפרסמו הבוקר עולה, כי בבתי החולים מאושפזים 678 חולים שמצבם מוגדר קשה ועוד 123 מונשמים. 6,864 בני אדם מתו מהנגיף מאז פרצה המגפה בישראל לפני כשנה וחצי. חיסונים: 1,575,898 מתחסנים מנה שלישית, 5,450,033 מתחסנים מנה שנייה ו-5,911,191 מתחסנים מנה ראשונה.

שיא המאומתים היומי מאז פרצה המגפה בישראל נרשם בחודש ינואר, אז אומתו לנגיף 10,118 בני אדם. בעקבות הנתון החדש, ישראל חצתה את רף מיליון המאומתים לקורונה מפרוץ המגפה וניתן לומר כי למעלה מעשירית מהאוכלוסייה בישראל נמצאה כחיובית לקורונה. 

פרופסור נחמן אש, אתמול

פרופסור נחמן אש. צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

לאחר שבשבוע שעבר הוחלט לאפשר את מתן מנת הבוסטר, החיסון השלישי, גם לבני הארבעים, עדכנו אתמול גורמים במשרד הבריאות כי עד סוף השבוע, ואולי אפילו כבר היום, יאושר החיסון הנוסף גם לבני השלושים.

הכוונה היא לאפשר את המנה השלישית לכל האוכלוסייה בכל הגילים, עד לערב ראש השנה בעוד שבועיים. על מנת לא לפספס קבוצות סיכון, החליטו למקד את מבצע החיסונים בקבוצת גיל מסוימת, זאת למרות שהירידה בכמות הנוגדנים לאחר מתן המנה השנייה של החיסון נצפתה כבר בכל הגילים.