סמוטריץ' על טיול לחיילים מצטיינים בהר הבית: "מכשילים אותם באיסור חמור"

יו"ר הציונות הדתית פנה לרב הראשי בבקשה לבטל טיול של חיילים מצטיינים להר הבית בירושלים. הסיבה: "אין זה ראוי שצבא ההגנה לישראל יעלה את חייליו לטיול המנוגד להוראות הרבנות הראשית ויכשיל אותם באיסור חמור". במטה ארגוני המקדש בירכו את סמוטריץ' על "חרדתו את חרדת מורא מקדש"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 22/08/21 20:21 יד באלול התשפא

סמוטריץ' על  טיול לחיילים מצטיינים בהר הבית: "מכשילים אותם באיסור חמור"
צילום: Jamal Awad/Flash90

חיילי צה"ל, מצטייני אלוף פיקוד המרכז עתידים להגיע לטיול בהר הבית שיערך לכבוד ראש השנה. יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' שמע על הכוונה והזדרז להעביר מכתב לרמטכ"ל אביב כוכבי ולרב הצבאי הראשי, הרב אייל קרים, בבקשה לבטל את הסיור בהר. 

בתחילה אמר סמוטריץ' כי הוא בטוח שכוונת המארגנים הייתה טובה, והוא בהחלט שמח על כל גילוי ריבונות במקום הקדוש. אולם, יו"ר סיעת הציונות הדתית, קורא לבטל את הטיול מכיוון שהוא נגד פסיקת הרבנות הראשית והר-הבית הוא לא מקום לטיולים.

"הר הבית אינו מקום ל"טיול" ואין זה ראוי שצבא ההגנה לישראל יעלה את חייליו לטיול המנוגד להוראות הרבנות הראשית ויכשיל אותם באיסור חמור. מה עושים אנשים פרטיים הוא עניינם שלהם, לא כך ביחס לטיול המאורגן על ידי גוף ממלכתי כמו הצבא". כמו כן, חיילים דתיים, המקפידים שלא לעלות להר הבית בהתאם לפסיקת הרבנות הראשית, עלולים להיות מודרים מהטיול , וזו עוד סיבה לכך שיש לבטל את הטיול בהר.

צילום: ללא

"דווקא בשל קדושת המקום, על פי ההלכה היהודית האיסור לעלות למקום שלא בטהרה הינו חמור ביותר, איסור כרת, ואינו מתאפשר ללא הכנה הלכתית מדוקדקת. משכך, הרבנות הראשית אוסרת עליה להר הבית".
 
סמוטריץ' המשיך: "בכאב גדול על ביזוי מקום המקדש בשליטתו הזמנית של הוואקף במקום, ובציפייה ליום שבו נשוב לעלות לרגל לבית המקדש בקדושה ובטהרה, אני פונה אליכם בבקשה לביטול הטיול בהר הבית במתכונתו הנוכחית".

קריאתו זכתה לגינוי מחברי הכנסת של ימינה, יום טוב כלפון טען כי "יש להראות בכל רגע נתון נוכחות יהודית בהר". 

יו"ר סיעת ימינה, חבר הכנסת ניר אורבך תקף: "לבקש לבטל פעולה אקטיבית של עליה להר זו טעות חמורה. וטעויות בנוגע להר הבית- כבר נעשו בעבר". 

במטה ארגוני המקדש ומנהלת הר הבית בירכו את פיקוד מרכז, "על שהשכילו לתגמל את מצטייני הפיקוד, בעלייה בקדושה להר הבית, מתוך תקווה ובטחון כי זו נעשית על פי כללי העלייה היהודים להר הבית, כפי הוראת גדולי הרבנים העולים להר הבית". 

עוד נמסר מהמטה, "מברכים את חבר הכנסת סמוטריץ' על חרדתו את חרדת מורא מקדש, וקריאתו שהעלייה לא תנגוד את ההלכה ואת רוח קדושת המקום. במטה מברכים גם את חברי הכנסת אורבך וכלפון על דאגתם לשלטון ישראל בהר הבית. ברכה מיוחדת לחברי הכנסת העולים בעצמם, הם וצאצאיהם, להר הבית כהלכה וקריאת גדולי הרבנים". 

דובר המטה אסף פריד הוסיף כי במטה ארגוני המקדש תוהים על הוראת החלפת המדים לפני העלייה להר הבית, ומקווים כי היא ניתנה מתוך כבוד המקום וקדושתו שלא להניף שמה כלי מלחמה, ולא חלילה מתוך גלותיות של כניעה לפחדים וחששות מתגובות אויבי ישראל.

במטה ארגוני המקדש קוראים לחיילי ישראל לעלות להר הבית בקדושה ובטהרה כהלכה, בתפילה ובהודיה על הקיים, ובמגמה לקדם את שלטון ישראל שמה ואת עבודת השם הייחודית הנדרשת במקום המקודש לנו ביותר.