התפרצות הקורונה מנהלי בתי החולים: "החל ממחר לא נקבל עוד חולי קורונה"

בעיצומו של גל התחלואה, הודיעו היום בכירים בבתי החולים כי עקב היעדר משאבים הם נאלצים לעבור למתכונת שבת מיום רביעי הקרוב, "צו המצפון שלנו מחייב אותנו להפסיק לקבל חולי הקורונה כי אין לנו אמצעים לתת להם טיפול"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 22/08/21 19:29 יד באלול התשפא

מנהלי בתי החולים: "החל ממחר לא נקבל עוד חולי קורונה"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במסיבת עיתונאים שקיימו היום (א') מנהלי בתי החולים הציבוריים בארץ מול משרד הבריאות בירושלים, הודיעו שבעה מהם כי החל ממחר לא יקבלו יותר חולי קורונה למחלקות, וביום רביעי יעברו למתכונת שבת, זאת לאור היעדר משאבים מספקים לטיפול החולים. 

מנכ״ל שערי צדק פרופסור עופר מרין תיאר את השלכות מגיפת הקורונה על מערכת הבריאות: ״שנה וחצי, ארבעה גלי קורונה, עובדים יום ולילה, 7 ימים בשבוע כדי להציל את מדינת ישראל. הערים הכי אדומות בישראל. אני מתבייש לעמוד פה כמו פושט יד. מדינת ישראל מפירה את ההסכם עם בתי החולים הציבוריים. אף אחד מסעיפי ההסכם לא מקוים". 

מרין

מריןצילום: Yonatan Sindel/Flash90

עוד תיאר את חששו בדבר קיום ההתחייבויות שלהם לעובדים: "הספקים שלנו קרסו. העובדים שלנו עלולים שלא לקבל משכורות לחג, החולים שלנו עלולים שלא לקבל טיפול מיטבי. במצב הנוכחי אנחנו לא מסוגלים להמשיך לטפל בחולים. צו המצפון שלנו מחייב אותנו להפסיק לקבל חולי הקורונה כי אין לנו אמצעים לתת להם טיפול ובהמשך השבוע נעבור למתכונת חירום״. 

"הגיע הזמן שבתי החולים בירושלים, נצרת, בני ברק ונתניה יקבלו את התקציבים הראויים. שהחולים שלנו יוכלו לקבל את השירות הראוי, כפי שתושבי תל אביב מקבלים", אמר מנכ״ל הדסה פרופסור יורם וייס. 

מנכ״ל בית החולים האנגלי בנצרת פרופסור פהד חכים מסר כי ״ממשלת השינוי רימתה אותנו. אף סעיף לא מתקיים. 2 מיליון אזרחים, אלפי ספקים, לא מקבלים את מה שמגיע להם. שרי הבריאות והאוצר היו אצלנו באוהל והבטיחו לנו שינוי. לא נרשה שהמטופלים שלנו יקבלו שירות פחות טוב. נחשוף את הבושה הזו בישראל ובכל העולם.  630 מיליון שקל עד סוף יוני - פייק, לא קיבלנו. 55 מיליון שקל מידי חודש עד סוף השנה - פייק, לא קיבלנו״. 

מנכ״ל לניאדו נדב חן אמר: "נלחמנו, עשינו, חתמנו, לחצנו ידיים. שום דבר לא התקיים. לפני חודש קראו לנו בצו 8 להיכנס מתחת לאלונקה שוב. ביטלנו קורסים וחופשות. התגייסנו מייד. אבל הבושה חוגגת, בירוקרטיה תירוצים. ביום רביעי אנחנו עוברים למתכונת שבת. שר הבריאות, שר האוצר, תפתרו את הבושה הזו עוד הלילה״.

"נושא בתי החולים הציבוריים זאת שערורייה", אמר יו"ר יהדות התורה חבר הכנסת משה גפני, "שר האוצר הקודם ישראל כץ חתם על העברת 650 מליון שקלים לבתי החולים בהתאם לסיכום איתם, והממשלה הרעה הזאת לא מיישמת את זה וגורמת בכך לסכנת נפשות לציבור בישראל".

משרד הבריאות מעדכן כי 5,312 מאומתים חדשים התגלו אתמול, מתוך 99,036 בדיקות לגילוי הנגיף. מספר החולים הקשים עומד על 666, כאשר 104 מונשמים. 6,782 מתו במצטבר מאז פרוץ המגפה בישראל. מספר המתחסנים במנה השלישית עומד על 1,377,692, 5,440,590 מתחסנים מנה שנייה, 
ו-5,889,994 מתחסנים במנה הראשונה.

(בנט מציג את הסיוע למערכת הבריאות מוקדם יותר החודש).

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן