רפורמת הכשרות בכירי רבני הציונות הדתית נפגשו עם מתן כהנא: "מצאנו דלת פתוחה"

השר לשרותי דת קיים דיון בו לקחו חלק גדולי רבני הציונות הדתית אשר מתמחים בכשרות, בכדי לדון על מתווה הכשרות המתקרב. הרבנים ציינו בפני כהנא את החשש מפגיעה ברבנות הראשית, ואמרו: "להביא את מערך הכשרות של מדינת ישראל אל המקומות הכי גבוהים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/08/21 09:36 יב באלול התשפא

בכירי רבני הציונות הדתית נפגשו עם מתן כהנא: "מצאנו דלת פתוחה"
המפגש עם הרבנים, צילום: ללא

השר לשירותי דת מתן כהנא, מנכ"ל משרדו שמעון מעתוק ומ"מ מנכ"ל הרבנות הראשית לישראל הראל גולדברג, קיימו אתמול (ה) דיון עם בכירי הרבנים על מתווה רפורמת הכשרות ועל סעיפיו השונים והעירו ככל שנדרש. המפגש נערך ביוזמת השר לשירותי דת והרב איתן אייזמן אליו הוזמנו גדולי רבני הציונות הדתית אשר מתמחים בכשרות כדי לדון על המתווה המתקרב. 

בדיון לקחו חלקו: רב העיר רמת גן לשעבר הרב יעקב אריאל מזקני רבני הציונות הדתית, הרב אליקים לבנון רב השומרון ונשיא "כושרות", רב העיר ירושלים הרב אריה שטרן, מנכ"ל הרבנות הראשית לשעבר ונשיא מוסדות צביה הרב איתן אייזמן, מנהל מחלקת כשרות לשעבר ברבנות הרב איסר זלמן קלונסקי, רב העיר שהם הרב דוד סתיו, רבה של אלון שבות ורב תנובה הרב זאב ויטמן והרב יוסף ארציאל מנכ"ל איחוד רבני הארץ הטובה.

הרבנים ציינו בפני כהנא את החשש מפגיעה ברבנות הראשית והחיוב למצוא דרך הדברות עם הרבנות הראשית. בנוסף ציינו שאי אפשר לקחת את הכשרות מהרבנים ושזהו חלק מהותי מתפקידם. 

לצד זה מסרו: "אנו בוחרים לציין כי מצאנו אצל השר כהנא וצוותו דלת פתוחה, הקשבה ושיח הלכתי ומעשי אשר צריך להימשך במטרה להביא את מערך הכשרות של מדינת ישראל אל המקומות הכי גבוהים בהלכה, בשקיפות ובשירות. לחיזוק הכשרות, הרבנות והזהות היהודית של מדינת ישראל".

השר כהנא חתם את הדיון והודה לרבנים: "אני מודה לכל הרבנים החשובים אשר כיבדו אותנו בהגעתם הנה, העירו והאירו בצורה עניינית ומהותית על תזכיר חוק הכשרות ובחרו להיות בצד המשפיע והמתקן. הדברים יבחנו בהקדם על ידי הצוותים המקצועיים שלי כדי להביא לישראל חוק כשרות איכותי אשר ייטיב עם צורכי הכשרות בישראל ויחזק את מעמדה של הרבנות הראשית כגוף מפקח עליון וכבעל סמכויות פיקוח נרחבות".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן