מתפשרים עשרות רבני הציונות הדתית: תכנית הכשרות טובה רק בשיתוף הרבנות

עשרות רבני הציונות הדתית בעלי ניסיון של שנים במערך הכשרות בכל רחבי הארץ קוראים לשר כהנא לפתוח בדיון מעמיק עם הרבנות הראשית לצורך ייעול הרפורמה. "חבל יהיה אם המוטיבציה של השר לתקן ולשנות תתבזבז על מתווה שיגרום נזק במקום תועלת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/08/21 10:04 י באלול התשפא

עשרות רבני הציונות הדתית: תכנית הכשרות טובה רק בשיתוף הרבנות
הרבנים במפגש, צילום: ללא

בשבועות האחרונים, מאז התפרסמה תכנית הרפורמה בכשרות אותה מקדם השר לשירותי דת מתן כהנא, פורסמה בעיקר התנגדותם של הרבנים ושל הפוליטיקאים מהצד החרדי. אלא שהבוקר (ד') עשרות רבני ערים, רבני הישובים ורבנים אזוריים המפעילים מערכי כשרות בכל רחבי הארץ – כולם מהציונות הדתית - מפרסמים מכתב בו הם מביעים את עמדתם המקצועית וקוראים לשינוי כיוון בכדי להביא לתיקון אמיתי ומועיל במערך הכשרות.

במכתב, בולט הגיוון של השותפים בו, ביניהם גם רבנים המזוהים עם ארגון "צהר". הרבנים קוראים לשר כהנא בראש ובראשונה "לעצור ולפתוח בדיון מעמיק עם הרבנות הראשית ושלוחיה החפצים ביעול ובשיפור הנצרכים במערך הכשרות של הרבנות הראשית לישראל".

עוד הוסיפו הרבנים וציינו כי הם רואים עצמם "שותפים מלאים לכל המגיע בלב פתוח ובנפש חפצה לתקן", אך הבהירו כי "כובד הסוגיה המונחת על הפרק וההבנה כי מדובר בהחלטות בעלות השלכות כלל ארציות ושהשפעתן היא לדורות - מחייבת את כולנו דיון ממוקד ומשוחרר מכל שיקול זר לכשרות על מנת לוודא שהתוצאה תהיה לתיקון הרצוי כל כך".

החותמים על המכתב העידו כי לא התקיים עמם כל שיח מצד שר הדתות או מי מאנשיו בטרם התגבשות התכנית בכדי ללמוד על האתגרים והפתרונות המיושמים בשטח. גם רבנים מקרב החותמים שכן נפגשו עם השר אמרו כי עד כה לא היה מדובר בשיח פתוח עם נכונות לבחון את הכיוון הנכון לקידום ושיפור, אלא לכל היותר שמיעת הסתייגויות ותיקונים לתוכנית שאין נכונות לדון ביסודות שלה או להציע לה חלופות להשגת המטרות הרצויות.

"חבל יהיה אם בשל חוסר נכונות לבחון חלופות שכבר מיושמות בשטח, המוטיבציה של השר לתקן ולשנות תתבזבז על מתווה שיגרום נזק במקום תועלת", ציינו הרבנים.

מכתב הרבנים

מכתב הרבניםצילום: ללא