הודיה מונסונגו שנכלאה בפרו בדרך לישראל

הצעירה הישראלית בעלת הצרכים המיוחדים שנכלאה בפרו בחשד לסחר בסמים, תשוחרר באופן סופי | הודיה שוחררה לפני מספר חודשים למעצר בית | לפיד: לא נחגוג לפני שנראה אותה נוחתת

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 19/08/21 07:36 יא באלול התשפא

הודיה מונסונגו שנכלאה בפרו בדרך לישראל
הודיה מונסונגו, צילום: באדיבות המשפחה

הודיה מונסונגו, בת ה-24, עם צרכים מיוחדים, נעצרה לפני כשנתיים בחשד שניסתה להבריח סמים והואשמה בסחר בסמים. לחצים רבים הופעלו בישראל לשחרורה של הצעירה שנכלאה מבלי שהיא מודעת לחומרת המעשים, אחרי ששוחררה לפני מספר חודשים למעצר בית, אתמול סיפק משרד החוץ חדשות טובות במיוחד.

לאחר עבודה אישית ומאומצת של שר החוץ, יאיר לפיד, יחד עם שגרירות ישראל בפרו והאגף לעניינים קונסלריים במשרד החוץ הודיה, תשוחרר בקרוב מהכלא בפרו. "מאז כניסתו לתפקיד של השר לפיד הוא עוסק באופו אישי בסוגייה הרגישה, נמסר מטעמו. שנתיים לאחר שנכלאה ולאחר מאמצים מדיניים החליט היום השופט בפרו לשחררה מהכלא והיא צפויה להגיע בקרוב לארץ". סיפרו במשרד החוץ.

שר החוץ לפיד הוסיף: "בשבוע הראשון שלי במשרד מיניתי צוות מיוחד לטיפול בשחרורה של הודיה ועבדתי איתם צמוד. לא נחגוג לפני שנראה אותה נוחתת בארץ, אבל מותר כבר קצת לשמוח. בשבילי להגן ולשמור על צעירים עם צרכים מיוחדים זו חלק ממשימת חיי."

בשיחה עם הודיה אמר לפיד להודיה: "כל מה שרציתי זה לראות אותך בבית, זה גורם לי כל כך הרבה אושר. אנחנו ניפגש ונעשה סעודת הודיה. בואי הביתה, כולנו מחכים לך".

כזכור, לפני מספר חודשים ואחרי 279 ימים בכלא בפרו, בית המשפט קיבל את דרישת עו"ד אלן לואי, פרקליטה של הודיה מונסונגו, בעלת הצרכים המיוחדים ושחרר אותה למעצר בית. הודיה יצאה מהכלא, כשהיא מחוייכת וסיפרה בהתרגשות בשיחה עם האחים שלה בישראל: "לא האמנתי כשמנהלת הכלא אמרה לי שאני יוצאת! אפילו את יום ההולדת חגגתי בכלא, לא הבנתי על מה העונש שקיבלתי".

הודיה בת ה-25, הייתה עצורה בכלא בפרו כעשרה חודשים, לאחר שבמהלך נסיעה שבה התלוותה לסמדר זוהר, נתפסו סמים מסוג קוקאין במזוודות. הודיה הבהירה שוב ושוב שהיא חפה מפשע והנשיא ריבלין אף שלח בקשת חנינה רשמית לנשיא פרו. בינתיים, הודיה נאלצה לשרוד בסביבה עויינת בכלא כשמנת המשכל שלה לפי מומחים שבדקו אותה היא כשל בת 13.


(רגעי המעצר בפרו).