אחרי 279 ימים בכלא בפרו: הודיה מונסונגו שוחררה למעצר בית

בתום מאבק ממושך, בית המשפט בפרו החליט לשחרר את הודיה מונסונגו למעצר בית. הודיה, בעלת הצרכים המיוחדים, יצאה מחוייכת מהכלא לביתו של אחד מחברי הקהילה היהודית בלימה. בשיחה ראשונה עם בני משפחתה אמרה: "מנהלת הכלא אמרה לי שאני יוצאת, הופתעתי והתרגשתי מאוד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/05/20 08:04 א בסיון התשפ

אחרי 279 ימים בכלא בפרו: הודיה מונסונגו שוחררה למעצר בית
הודיה מונסונגו, צילום: באדיבות המשפחה

אחרי 279 ימים בכלא בפרו, בית המשפט קיבל את דרישת עו"ד אלן לואי, פרקליטה של הודיה מונסונגו, בעלת הצרכים המיוחדים ושחרר אותה למעצר בית. הודיה יצאה הלילה מהכלא, כשהיא מחוייכת וסיפרה בהתרגשות בשיחה עם האחים שלה בישראל: "לא האמנתי כשמנהלת הכלא אמרה לי שאני יוצאת! אפילו את יום ההולדת חגגתי בכלא, לא הבנתי על מה העונש שקיבלתי".

מאור מונסונגו, אחיה של הודיה, סיפר שחודשים ארוכים חיכה לשיחה הזאת עם הודיה מחוץ לכלא: "נגיף הקורונה שהכניס את פרו לסגר רק החריף עוד יותר את המצב וטיפסנו על הקירות מדאגה, התפללנו לרגע הזה שבו היא תיגאל מהכלא". לא נקבע תאריך לתחילת המשפט ובמקביל במשרד המשפטים בפרו בוחנים את בקשת החנינה להודיה. תהילה, אחותה של הודיה, סיפרה על ההתרגשות לראות אותה פנים אל פנים בועידת וידאו, לראשונה מאז נעצרה: "שמחתי לראות שהיא בריאה ומאושרת, אני מחכה כבר לחבק אותה, אבל לא נוכל לעשות את זה בלי עזרה ותמיכה כספית מעם ישראל".

הודיה בת ה-25, היתה עצורה בכלא בפרו כעשרה חודשים, לאחר שבמהלך נסיעה שבה התלוותה לסמדר זוהר, נתפסו סמים מסוג קוקאין במזוודות. הודיה הבהירה שוב ושוב שהיא חפה מפשע והנשיא ריבלין אף שלח בקשת חנינה רשמית לנשיא פרו. בינתיים, הודיה נאלצה לשרוד בסביבה עויינת בכלא כשמנת המשכל שלה לפי מומחים שבדקו אותה היא כשל בת 13.

הבוקר (א') הודה הנשיא ריבלין לרשויות בפרו: "תודה לרשויות הפרואניות על תגובתן לבקשתי בעניין הודיה מונסונגו. אני מקווה שזה צעד לקראת שחרורה המלא בקרוב".