ביקור הזדהות מפתיע לחייל איתו התעמת אחמד טיבי בחברון

אלאור אזריה הגיע לביקור הזדהות עם לוחם גולני, איתו התעמת בשבת האחרונה חבר הכנסת מהרשימה המשותפת | מוקדם יותר היום: משטרת חברון פתחה בחקירה בעניין האירוע והלוחם זומן למתן עדות ותלונה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 17/08/21 22:48 ט באלול התשפא

ביקור הזדהות מפתיע לחייל איתו התעמת אחמד טיבי בחברון
אזריה ואמו בכניסה לאולם הדיונים, צילום: פלאש 90. אבשלום ששוני

במהלך השבת הגיעו חבר הכנסת אחמד טיבי עם ראש עיריית חברון תייסיר אבו סנינה, ובכירי הרשות הפלשתינית למתחם הישוב היהודי בחברון. בטרם כניסתם למתחם, אחד מלוחמי גולני המוצבים בגזרה הורה לקבוצה לעצור: "אף אחד אחד לא עובר אותי". בתגובה תקף טיבי את החייל: "אתה חצוף". היום (ג') זכה לוחם גולני שעמו התעמת טיבי לביקור מפתיע של אלאור אזריה.

אביו של הלוחם, אהרון, הגיש אתמול (א') תלונה במשטרה כנגד טיבי. עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו מסייע למשפחתו של החייל במימוש זכויותיהם כנפגעי עבירה. בתלונה תאר האב את סדר האירועים: "ביום 14.08.21 בשעות הצהריים הבן שלי הותקף בידי חבר הכנסת אחמד טיבי. יש סרטון שפורסם בו נראה טיבי יחד עם בני מיעוטים נוספים הולכים לכיוון הרחוב הסמוך לבתי היהודים בחברון. הבן שלי מוצב שם לשמירה ולפי ההוראות מפקדיו מי שאינו תושב או אורח של התושבים, צריך לעבור בידוק ואישור להיכנס בשל המצב הבטחוני שם והקורונה", נכתב בתלונה.

"בסרטון נראה הבן שלי ניגש לחבורה בהובלת ח"כ אחמד טיבי ומבקש מהם לעצור ולא לעבור אותו ומדגיש שוב ושוב. באותו שלב מתקרב ח"כ טיבי לעבר הבן שלי בצורה מאיימת. הבן שלי פרס את הידיים בניסיון למנוע מעבר תוך שהוא חוזר על דבריו שהמעבר אסור. בשלב זה ח"כ טיבי נתן מכה בחוזקה בידיו של בני והחל לצעוק עליו ולומר לבן שלי חצוף", ציין האב.

האב הוסיף לתלונה כי טיבי גם עלב בבנו, ואת הפגיעה בחיילי צה"ל. "בנוסף ח"כ טיבי החל לצעוק על הבן שלי ולקרוא לו חצוף ובכך הוא פגע והעליב עובד ציבור - חייל שמשרת בצבא הגנה ישראל הצבא של כולנו. ‎ח"כ טיבי היה מלווה בהרבה ערבים, חלקם לפי מה ששמעתי מחבלים שביצעו פיגועים קשים בעבר. אם ח"כ טיבי היה מצליח במזימתו לעבור במקום ללא אישור עם החבורה שלו זה היה מסכן באופן מידי את התושבים במקום".

לסיום כתב האב: "‎‎‎אנו מקווים שתהיה תגובה חמורה בנושא, כדי להביא להרתעה ולהבהיר שגם חבר כנסת לא יכול לתקוף חיילים ולהרע להם ליד מחבלים, ולנצל את החסינות שלו כדי לפגוע בחיילים. עוד יותר חמור שזה נעשה לעיני אנשים ומצלמות".