המחלוקת בממשלה בניגוד לעמדת יפעת שאשא ביטון | ניצן הורוביץ: "יהיו חיסונים בבתי הספר"

שר הבריאות מצהיר כי בבתי הספר יחסנו בחיסון נגד הקורונה, אך מדגיש: "אנחנו עובדים מול משרד החינוך כדי לעשות את זה בצורה הכי טובה ובימים הקרובים נסכם" | סגר? "עושים כל מאמץ כדי לא להגיע לסגר. מקווים שזה יצליח"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 15/08/21 07:43 ז באלול התשפא

בניגוד לעמדת יפעת שאשא ביטון | ניצן הורוביץ: "יהיו חיסונים בבתי הספר"
השר הורוביץ מקבל מנת חיסון שלישית, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

שר הבריאות ניצן הורוביץ, העניק הבוקר (א') ראיונות לתחנות הרדיו הגדולות, והתייחס להמשך התפשטות זן הדלתא של נגיף הקורונה בישראל. בראיונות דיבר על המאמצים למנוע סגר רביעי לחיסוני הקורונה בתוך מוסדות החינוך ולמצב מערכת הבריאות ובתי החולים.

"עושים כל מאמץ כדי לא להגיע לסגר - באמצעות חיסונים, תקנים לבתי החולים, הגבלות התו הירוק ועל התקהלויות. זו סדרה מאוד רחבה של צעדים שאת חלקם אנחנו עושים לראשונה בעולם. מקווים שזה יצליח", אמר השר בראיון לגל"צ. 

במשרדי הבריאות והחינוך קיימת מחלוקת האם להכניס את חיסוני הקורונה לתוך מוסדות החינוך, כמו שאר החיסונים שמבצעות אחיות בתי הספר. בדיון קבינט הקורונה האחרון שנערך בסוף השבוע, צוטטו השרים. שרת התחבורה מרב מיכאלי לא הבינה מה ההבדל בין טטנוס, או פפילומה, או כל חיסון אחר שנותנים בבי״ס לבין חיסון לקורונה. שרת החינוך יפעת שאשא ביטון אמרה כי אין למשרד בעיה לחסן בבתי הספר אבל לא בשעות הלימודים. השר הורוביץ השיב בתמיהה כי התלמידים שוהים בבתי הספר בשעות הלימודים. שאשא התעקשה בתגובה כי בית הספר צריך להיות מקום מוגן רגשית וחינוכית, ולא מקום לחיסון בכפיה.

למרות המחלוקת מול השרה שאשא ביטוןהורוביץ אמר הבוקר כי יערכו חיסונים בתוך מוסדות החינוך: "בפירוש יהיו חיסונים בבתי הספר. אנחנו עובדים מול משרד החינוך כדי לעשות את זה בצורה הכי טובה ובימים הקרובים נסכם. אני רוצה לחסן את בני הנוער באישור ההורים, ונעשה את זה במוסדות החינוך".

ביום רביעי האחרון חשף ראש הממשלה נפתלי בנט את התכנית לחיזוק מערכת הבריאות והצוותים הרפואיים. "אנחנו מעבירים באופן מיידי 2.5 מיליארד שקלים למערכת הבריאות בישראל, לעכשיו ולהמשך. היעד שלנו להכפיל את יכולת הספיקה. אנחנו מוסיפים 770 מיטות, 2,000 תקנים, 3,000 סטודנטים למערכת הבריאות ומחזקים את מערך הגריאטריה במאות עובדים ו-1,000 מיטות".

בריאיון ל"כאן רשת ב'" הורוביץ הוסיף על כך: "האחיות מסיימות את הלימודים שלהן באמצע ספטמבר, נקדים את הכניסה שלהן לבתי החולים. 1,500 אחיות ייכנסו לעבודה תוך ימים ספורים. יתווספו גם 300 רופאים, שהם לא זמניים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן