"אנשים מסוכנים": ברוך מרזל ומיכאל בן ארי הורחקו מפייסבוק לצמיתות

הרשת החברתית חסמה את פעילי הימין בטענה כי הם מפרים את כללי הקהילה, זאת בשל תמיכתם בתנועת כך של הרב כהנא, אשר מוגדרת כארגון טרור בישראל וגם בארצות הברית, בן גביר בתגובה: " פייסבוק לא תסיר חלילה את חשבונות המחבלים תומכי הטרור כמו אחמד טיבי ומרעאנה"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 11/08/21 14:50 ג באלול התשפא

"אנשים מסוכנים": ברוך מרזל ומיכאל בן ארי הורחקו מפייסבוק לצמיתות
מרזל ובן ארי , צילום: Yonatan Sindel/FLash90

הרשת החברתית פייסבוק כבר חסמה בעבר אנשי ימין כדוגמאת בנו של ראש האופוזיציה יאיר נתניהו והעיתונאי ידידיה מאיר. נראה כי הרשת ממשיכה בקו שנקטה, והיום (ד') הודיעה על חסימתם לצמיתות של פעיל הימין ברוך מרזל וחבר הכנסת לשעבר ד"ר מיכאל בן ארי, כך על פי דיווח של ynet. 

החסימה מגיעה בעקבות תמיכתם של השניים בתנועות "כך" ו"כהנא חי", תנועות אשר הוגדרו כארגוני טרור בארצות הברית וגם בישראל. לכן, הם נחשבים כמפרים את כללי הקהילה של הרשת החברתית של מארק צוקרברג. ברוך מרזל ומיכאל בן ארי מוגדרים מעתה בתור "אנשים מסוכנים" ולכן כל הפרופיל, הדפים והקבוצות שלהם יוסרו מהפלטפורמה של פייסבוק, כולל אינסטגרם. כמו כן, הרשת תסיר כל תוכן המשבח או מביע תמיכה בשניים.

ברוך מרזל היה מזכיר סיעת כך בכנסת ויו"ר התנועה לאחר הירצחו של הרב מאיר כהנא. עמד בראש מפלגת חזית יהודית לאומית. בבחירות 2013 מוקם במקום השלישי ברשימת "עוצמה לישראל" ובבחירות לכנסת העשרים הוצב במקום הרביעי במפלגת יחד. בשני המקרים לא הצליח להיכנס לכנסת.

מיכאל בן ארי היה חבר הכנסת לשעבר מטעם סיעת האיחוד הלאומי, ממקימי מפלגת עוצמה יהודית, תלמידו של הרב מאיר כהנא ופעיל לשעבר בתנועת כך. הוצב במקום החמישי ברשימת איחוד מפלגות הימין לבחירות לכנסת ה-21, כנציג מפלגת עוצמה יהודית, אך בית המשפט העליון פסל את מועמדותו.

בן ארי העלה ציוץ לחשבון הטוויטר שלו בתגובה: "מתי זה שהשמאל מכניס אנשי ימין למחנות לחינוך מחדש? עד שנחמד לדבר בשפה שלהם".

חבר הכנסת איתמר בן גביר, יו"ר עוצמה יהודית אמר בתגובה:  "חסימתם של ח"כ לשעבר מיכאל בן ארי וברוך מרזל בטענה של "אנשים מסוכנים", מקוממת ונועדה לסתום פיות של אנשי ימין אוהבי ארץ ישראל. התנהלותה המבישה של משטרת המחשבות נוסח צוקרברג מבישה. טענתם השקרית של פיייסבוק כביכול הם נחסמו בשל תמיכתם בתנועת כך שאינה קיימת, מעוררת גיחוך ותדהמה. ולהבדיל אלף אלפי הבדלות פייסבוק לא תסיר חלילה את חשבונות המחבלים תומכי הטרור כמו אחמד טיבי ואיבתיסאם מראענה, הממשיכים להתפרסם באין מפריע אבל את אנשי הימין אוהבי הארץ והעם מחקו. ני קורא לפייסבוק להחזיר לאלתר את חשבונות הפייסבוק באופן מיידי ולהתנצל וקורא לבן ארי ומרזל להגיש תביעה נגד פייסבוק".

השניים מצטרפים גם לבנצי גופשטיין וארגון להב"ה אשר נחסמו לצמיתות על ידי פייסבוק לפני שלוש שנים. גם בארצות הברית, נחסם הנשיא לשעבר דונלד טראמפ לאחר שתומכיו הסתערו על בניין הקונגרס. יחד עם זאת, המועצה המפקחת על פייסבוק מתחה ביקורת על ההחלטה ובעקבות זאת הודיעה פייסבוק כי ההחלטה תבחן מחדש בינואר 2023.

לפני חודשיים נחסם חשבונו של יאיר נתניהו בשל פרסום הכתובת של ח"כ ניר אורבך כדי שמפגינים יגיעו לביתו. אך מי שעוד נחסם על ידי פייסבוק הוא איש התקשורת ידידיה מאיר. ביום שישי פרסם מאיר בעמוד הפייסבוק שלו את הטור השבועי שלו בה הוא מביע את דעתו על האירועים הפוליטיים של השבוע. מאיר תקף בעיקר את נפתלי בנט על כך שהפר הבטחות בחירות, אך גם את שופטי בית המשפט בטענה כי הם מרגישים רווחה על שינוי הממשל הקרב.