מיאיר נתניהו ועד ידידיה מאיר: פייסבוק חוסמת חשבונות אנשי ימין

הרשתות החברתיות החלו בחסימת חשבונות ופוסטים של בנו שלראש הממשלה, אך גם של אנשי התקשורת ימניים בהם ידידיה מאיר שנחסם ויותם זמרי שקיבל אזהרה. עמית סגל: "מדיף ניחוחות של צביעות, התחסדות וסתימת פיות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/06/21 08:24 כו בסיון התשפא

מיאיר נתניהו ועד ידידיה מאיר: פייסבוק חוסמת חשבונות אנשי ימין
ידידיה מאיר, צילום: פלאש 90

בסוף השבוע האחרון החלו הרשתות החברתיות, בהן פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר בחסימת חשבונות ופוסטים נגד אנשי ימין התומכים בגוש הימין. בין האנשים שנכנסו לרשימה נמנה בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, שזו לא הפעם הראשונה שרשתות חברתיות פועלות נגדו. הפעם נחסם חשבונו בשל פרסום הכתובת של ח"כ ניר אורבך כדי שמפגינים יגיעו לביתו. אך מי שעוד נחסם על ידי פייסבוק הוא איש התקשורת ידידיה מאיר.

ביום שישי פרסם מאיר בעמוד הפייסבוק שלו את הטור השבועי שלו בה הוא מביע את דעתו על האירועים הפוליטיים של השבוע. מאיר תקף בעיקר את נפתלי בנט על כך שהפר הבטחות בחירות, אך גם את שופטי בית המשפט בטענה כי הם מרגישים רווחה על שינוי הממשל הקרב. בטורו של ידיה מאיר אף קרא לציבור להפגין, אך גם בחלק זה לא נמצא דברי גנאי או קריאה לאלימות, והבחירה לחסום את הפוסט היא תמוהה. איש תקשורת נוסף שקיבל אזהרה לפני חסימה הוא יותם זמרי שגם ביקר את גוש השמאל בסוף השבוע.

רבים ביקרו את המהלך בהם גם הפרשן הפוליטי עמית סגל, שפירט על כך באולפן שישי וקרא: "חסימת חשבונות של אנשי ימין ובהם יאיר נתניהו - צעד פחדני כשם שהוא ציני". סגל טוען כי העיתוי לחסימת החשבונות הוא מחשיד, ימים ספורים לפני עזיבתו של נתניהו את בלפור ואת תפקידו כראש ממשלה. ההשוואה המתבקשת לפי סגל היא כמו לפני הדחתו של טראמפ מתפקידו, אז טוויטר ופייסבוק סגרו את החשבון של הנשיא המודח. "מדיף ניחוחות של צביעות, התחסדות וסתימת פיות", טען סגל, ואף המגיש דני קושמרו הצטרף אליו וטען: "פייסבוק מזהים חולשה והם גיבורים על פחות חזקים".

מפייסבוק טרם התקבלה תגובה

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן