התפשטות הקורונה בדרך לשיא חדש: 3,609 חולים מחצות

נתוני התחלואה בדרך לשיא חדש ובמשרד הבריאות כבר מציעים את ההגבלות החדשות בעקבות התחלואה. עלייה במספר החולים קשה שעומד על 373 חולים, 61 מתוכם מונשמים | עצורים ואנשי צוות בבית מעצר בירושלים התגלו כחיוביים לנגיף

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/08/21 20:52 א באלול התשפא

בדרך לשיא חדש: 3,609 חולים מחצות
מחלקת קורונה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בצל הפרסומים על סגר בחגי תשרי משרד הבריאות מפרסם הערב (ב') את נתוני הקורונה המעודכנים ונראה כי יש סיבה לדאגה. מספר החולים בדרך לשבור שיא חדש ומספר החולים קשה הגבוה ביותר מאז מרץ. היום נמצאו  3,609 חולים חדשים בנגיף הקורונה ומספר החולים קשה עומד על 373, במשרד הבריאות מציגים הגבלות חדשות ומבקשים אישור מהממשלה.

המספר הגבוה של החולים הקשים מדאיג אך לא פחות ממנו מדאיגה העלייה במספר המונשמים שכבר עומד על 61 מונשמים. הנתון המעודד הוא שבחיסון השלישי התחסנו עד כה כבר כ-600,000. במשרד הבריאות הודיעו היום כי החיסון השלישי בטוח ועד כה התקבלו פחות מ-50 דיווחים על תופעות לוואי בסמיכות לקבלת החיסון. גם התופעות שדווחו היו קלות וחלפו במהרה.

במשרד הבריאות מבקשים להורות על הגבלות חדשות ונוקשות יותר על מנת להאט את קצב התפשטות הנגיף. בין ההגבלות שנשקלות: עד 50 איש בפנים ו-100 בחוץ במקומות שבהם אין תו ירוק או סגול על מנת להגביל התקהלויות. הגבלת משתתפים באירועים גדולים, החלת תו ירוק על בני 12 כבר בשבוע הבא על מנת לעודד התחסנות והפעלת תו סגול מהודק בקניונים.

מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור נחמן אש מסר היום הצהרה לתקשורת, אש קרא לציבור להתחסן ואמר כי: "כדי להצליח במלחמתנו במגיפה נדרשת ההתגייסות שלכם. ניתן לקבוע תורים לחיסון בפריסה ארצית רחבה וצריך לממש את המחויבות הזאת. זהו האמצעי היעיל ביותר שלנו כדי לעצור את העלייה בתחלואה וחייבים לנצל זאת. ההיענות לקבלת המנה השלישית לבני 60 ומעלה גבוהה ואנו שמחים על כך". 

בעוד חודש בדיוק יחול ראש השנה ומיד אחריו חגי תשרי, פרופסור אש התייחס בדבריו גם לנוכחות המתפללים בבתי הכנסת. "אנחנו החלנו את התו הירוק בבתי הכנסת מעל 50 מתפללים, יצרנו את ההפרדה הזאת מאחר ובית כנסת צריך לאפשר לכולם להגיע, שיהיו מקומות שיוכלו לקלוט גם את אלה שאין להם תו ירוק כי שם הסיכון יותר נמוך. יש חשיבות גדולה לכך שיהיה תו ירוק בבתי כנסת , זה מקום יחסית צפוף ויש סיכון של הדבקה. ככל שאנשים יקפידו על התו הירוק הם ישמרו על עצמם". 


(אש בהצהרה לתקשורת).

דוברות שירות בתי הסוהר מעדכנים כי בבית המעצר הירושלים  התגלו 9 עצורים חיוביים לנגיף באגפים השונים ו-5 אנשי סגל. 

לאחר התייעצות עם גורמי הרפואה והמקצוע החליטה נציבת שירות בתי הסוהר, רב גונדר קטי פרי על נצירת בית המעצר על מנת לדגום את כלל הכלואים ואנשי הסגל, ולבצע פעולות נוספות הכוללות בידוד וחיטוי המתקן ככל הנדרש טרם פתיחתו מחדש. בשב"ס נערכים לספק מענה לוגיסטי תומך לכל אורך התקופה, כולל הכנסת מזון, ציוד רפואי וציוד לוגיסטי נוסף ככל שיידרש. 

בהתאם לחקר האפידמיולוגי קבעו גורמי הרפואה בשב"ס כי העצורים הנמצאים בבית המעצר הינם חבי בידוד על פי הנחיות משרד הבריאות והודעה נמסרה להנהלת בתי המשפט בדבר אי הוצאתם לדיונים בתי משפט בעת הזו וקיום הדיונים בהיוועדות חזותית ע״פ חוק. עצורים שמועד שחרורם יגיע במהלך ימים אלה ישוחררו לבידוד בהתאם להנחיות משרד הבריאות ועצורים נקלטים יופנו לקליטה בבתי מעצר חלופיים בתיאום עם המשטרה.